چهار ساعت پای درد دل شاگردها

استاندار خراسان جنوبی در نشستی که حدود چهار ساعت به طول انجامید پای سخنان، درد دل و مشکلات صنفی جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان نشست.

خبرگزاری شبستان – خراسان جنوبی؛ جواد شریفی نیا- جواد قناعت با حضور در ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی حدود چهار ساعت پای درد دل و صحبت های دانشجویان نشست. حرف هایی که بیشتر رنگ و بوی صنفی و از جنس دغدغه یک دانشجوی فعال تشکیلاتی داشت. از مشکلات آب آشامیدنی خوابگاه دختران دانشگاه بیرجند گرفته تا نبود فضایی مناسب برای تفریح بانوان دانشجو در دانشگاه ها، در این جلسه بیش از 9 تن از دانشجویان دانشگاه های مختلف استان به ایراد سخن پرداختند.

 

سید مصطفی موسوی زاهد، مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در ابتدای مراسم با بیان اینکه استاندار دولت سیزدهم، اولین استانداری است که در بین دانشجویان بسیجی حضور پیدا می کند، گفت: امید است مسئولان استانی ارتباط بیشتری با بدنه دانشگاهی و دانشجویی استان برقرار کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بعد از دو سال دوری دانشجویان از کلاس های حضوری، امسال بسیج دانشجویی برنامه ویژه ای برای جذب دانشجویان به این تشکل دارد، ادامه داد: تاکنون دوره های طرح ولایت، خط امام، راهیان نور با حدود 500‪  دانشجو اردوی عهد خدمت در مناطق کم برخوردار توسط دانشجویان بسیجی استان برگزار شده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یکی از مکان هایی است که دانشجو مطالباتی را از مسئولان استانی و شهرستانی در این شورا مطرح می کند، لذا این شورا آمادگی مشورت به مسئولان برای حل مشکلات مردم را دارد و آماده ایم اولین جلسه شورا با حضور استاندار خراسان جنوبی باشد.

 

سرعت کند فعالیت های فرهنگی در دانشگاه‌ها  

رضا بهدانی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هم در این نشست حضور مسئولان استانی در دانشگاه و در بین دانشجویان را از استاندار خواستار شد و گفت: بسیج دانشجویی تلاش دارد تا دانشجو بعد از فارغ التحصیلی فردی مطالبه گر و کنش‌کر باشد.

 

وی به حضور رئیس جمهور در استان‌های مختلف در بین مردم و به جوانان اشاره کرد و افزود: مسئولان نیز باید از این روش الگو بگیرند و در بین دانشجویان در دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی حضور پیدا کنند.

 

این دانشجوی بسیجی، تسهیل گری و تاکید بیش از پیش برای حضور مسئولان استانی در دانشگاه ها و حضور در جلسات شورای تبیین بسیج دانشجویی استان را از دیگر خواسته های خود از استاندار عنوان کرد و گفت: اتفاقات کف خیابان و دانشگاه ناشی از خلا بزرگ مدیریت فرهنگی در کشور است که اینها نیاز به راه حل ویژه، فوری و جهادی دارد.

 

بهدانی با بیان اینکه با ساختار فرهنگی که در دانشگاه داریم، اقدامات فرهنگی سرعت بسیار کندی دارد، افزود: دروس معارف ماهیت وجودی ارزشمندی دارد اما دانشجویان با اساتید آن ارتباطی برقرار نمی کنند لذا اینها تاثیری بر دانشجو نمی گذارد که نیاز به بازنگری است.

 

کرسی های آزاد اندیشی جدی گرفته شود

زهرا سبزه کار، دبیرقرارگاه علمی قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن خراسان جنوبی نیز به برخی فعالیت های قرارگاه در شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: کنشگری مشکلات آزار دهنده شهر در حوزه های اقتصادی و معیشت مردم از وظایف تعریف شده برای این قرارگاه است که با حضور جمعی از دانشجویان، مشکلات حاشیه شهر را ریشه یابی و برای حل آن راهکار ارائه می‌کنیم.

 

وی لزوم جدی گرفتن کرسی های آزاد اندیشی، وقت دادن به دانشجویان برای مطالبات، توجه به امر سرمایه گذاری در استان، رونق دادن به معادن، استفاده از ظرفیت پایانه های مرزی، به سرانجام رسانده راه آهن، تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصولات کشاورزی و معدنی را از دیگر چالش های احصاء شده توسط این قرارگاه عنوان کرد و خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان به حل آنها شد.

 

مصطفی صادق احمدی، مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی هم صحبت های خود را با اشاره ای به اتفاقات اخیر در کشور آغاز کرد و با بیان اینکه امروز در کف دانشگاه با نفرت و خشم حاصل از بمباران رسانه ای دشمن روبرو هستیم که بروز آن را در تجمعات می بینیم، به طوری که شعارها به سمت توهین به مقدسات می‌رود، گفت: راه حل موضوع در برخورد نیست، چراکه برخورد باعث تشدید فضا می شود و تجربه هم این را نشان داده است، راه حل در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و گفتگو است.

 

وی با اشاره به اینکه هر چند معتقديم که جریانات پشت صحنه ای برای تبدیل تجمعات دانشجویی به اغتشاش وجود دارد اما برخورد نمی‌تواند راهکار باشد، افزود: افرادی که دارای قدرت بیان هستند باید بیایند کف دانشگاه و برای دانشجو روشنگری و صحبت کنند.

 

خرسند مقدم، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه بیرجند هم با اشاره به اینکه دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های خراسان جنوبی محکم و استوار پای انقلاب هستند و از هزینه کردن جان که هیچ آبرو هم نمی ترسیم، گفت: ما دانشجویان انقلابی ترسی ار اغتشاش‌گران نداریم، بلکه رعایت حال آنها را می‌کنیم و توقع داریم.

 

وی با بیان اینکه فضای گفتمان بهتر از فضای خیابان است، افزود: باید کرسی های آزاد اندیشی در بستر دانشگاهها مجدد تشکیل شود.

 

گلایه از کیفیت پایین سلف سرویس دانشگاه بیرجند

این دانشجوی دانشگاه بیرجند در ادامه به برخی از مطالبات حوزه دانشجویی دانشگاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه سرویس های دانشگاه کیفیت مناسبی ندارد و از طرف دیگر سلف سرویس نیز غذای با کیفیت پایینی را به دانشجو می‌دهد که اینها باید مورد توجه مسئولان دانشگاه باشد.

 

خرسند مقدم با اشاره به اینکه باب گفتمان دانشجویی در دانشگاه بیرجند باز شده است، ادامه داد: طرحی برای آغاز گفتمان بدون خشونت در حال تدوین داریم که در مراحل پایانی خود قرار دارد و شروع آن از دانشگاه بیرجند خواهد بود.

 

وی خواستار حضور مسئولان در دانشگاه بیرجند و به ویژه خوابگاه‌های دانشجویی شد.

 

علی نوفرستی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بیرجند نیز با تاکید بر اهمیت هیات اندیشه ورز متشکل از تمام تشکل های دانشجویی استان، گفت: یکی از موضوعاتی که خلاء آن در جامعه حس می شود، شادی و نشاط است، بسیج دانشجویی باید جشن های ملی را با کیفیت خوب برگزار کند که این خود در کاهش هیجانات موثر است.

 

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری برای نزدیک تر شدن صنعت با دانشگاه فقط دانشجویان خاص را می پذیرند، گفت: درب پارک علم و فناوری باید به روی همه دانشجویان باز باشد تا شاهد شکوفایی استعدادها باشیم.

 

الزام مسئولان به حضور در خوابگاه‌های دانشجویی

زینب ناصری از دیگر دانشجویان دانشگاه بیرجند در این جلسه با گلایه از وضعیت نامناسب سرویس های دانشگاه، گفت: خوابگاههای دانشگاه آب تصفیه ندارند و مجبوریم با ظرف از خارج خوابگاه و یا طبقه پایین آب خوردن ببریم.

 

وی با بیان اینکه فضای خوابگاه خواهران باید مکانی شاد و سرسبز باشد تا دانشجو دلمرده نشود، ادامه داد: متاسفانه خوابگاه خواهران دانشگاه بیرجند هیچ فضای سبزی ندارد و دلگیر است.

 

قربان زاده از دیگر دانشجویان استان توجه بیشتر به زنان و هویت زن ایرانی را خواستار شد و گفت: استانداری باید گزارش کاری از اینکه چه فعالیت هایی در حوزه زنان در عمل انجام شده ارائه دهد.

 

وی گفت: دانشجویان را دریابید و به دانشجو احساس شنیده شدن بدهید تا ارتباط مستقیم با مسئولان داشته باشند در همین راستا نیازمند به حضور مسئولان در خوابگاه‌ها و دانشگاه هستیم و این الزام به حضور برای مسئولان باشد تا دغدغه دانشجو شنیده شود.

 

دستورات استاندار برای حل مشکلات صنفی دانشجویان

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در پایان در جمع بندی مباحث مطرح شده در خصوص مشکلات صنفی دانشجویان، دستورات لازم را برای برگزاری جلسه ای با حضور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری و روسای دانشگاههای بیرجند و همچنین چند تن از دانشجویان به نمایندگی از سایرین را صادر کرد.

 

وی همچنین در خصوص مشکلات صنفی و مطالبات دانشجویان و انفعال مسئولان دانشگاه و کرسی های آزاد اندیشی و حضور مسئولان در دانشگاه، گفت: جلسه ای برای برررسی و مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه بیرجند و فرهنگیان در اولین فرصت در دفتر معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری با حضور روستای دانشگاهها و جمعی از معاونت های دانشجویی و چند تن از دانشجویان برگزار شود.

 

وی در مورد موضوع عدم همکاری برخی از مسئولان با تشکل های دانشجویی و به ویژه بسیج دانشجویی، ادامه داد: چرا برخی مسئولان کم لطفی می کنند و همکاری لازم را ندارند؟

 

در این جلسه که سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و سید محمدرضا طالبی معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استاندار نیز حضور داشتند، 9 تن از دانشجویان دانشگاههای مختلف استان به بیان دیدگاههای خود در مورد مسائل مختلف پرداختند.

 

 

کد خبر 1227658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha