اجرای رویداد علمی « تا ثریا» در جهت اجرای طرح یزد نوین

شاه حسینی با اشاره به اجرای برنامه ها در جهت توسعه استان گفت: رویداد علمی « تا ثریا» در جهت اجرای طرح یزد نوین اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، شاه حسینی معاون توسعه و منابع استانداری یزد در نشست خبری رویداد علی « تا ثریا» گفت: سیاست های کلی استان در حوزه دانش بنیان و نوآوری با توجه به قرار گرفتن رتبه های برتر در این حوزه در سطح کشور تاکید بر این بخش است.

 

وی افزود: در حوزه نوآوری با فناوری می بایست بیشتر کار کنیم زیرا دانش اموزان ما در سه دهه رتبه های برتر کشور داشتند ولی اکنون شاهد مهاجرت آنها هستیم و متاسفانه ریل گذاری ها در گذشته مناسب نبوده است و حوزه های دانش بنیانی مورد توجه قرار نگرفته است.

 

شاه حسینی بیان کرد: یکی از محورهای توسعه استان در حوزه توسعه موضع نوآوری، فناوری و توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان است که در این راستا سند سیاست گذاری و چشم اندازی با عنوان « یزد نوین» برای استان تعریف شده است.

 

وی گفت: در راستا تحقق یزد نوین شاهد اقدامات خوبی در استان بودیم که یکی از سیاست گذاری ها در این راستا نیز اجرای رویدادها بر اساس نیازها و درخواست های حوزه دانش بنیان بوده است که نمونه آن رویداد علمی « تا ثریا» بود.

 

معاون توسعه و منابع استانداری یزد ادامه داد: این رویداد با 9 موضوع در استان برگزار می شود که امیدواریم برگزاری این رویدادها و به هم رسانی ظرفیت های عرضه و تقاضا به نوعی به توسعه استان کمک کند و منجر به افزایش توان و جایگاه استان در حوزه فناوری و ایجاد اشتغا ثابت برای فارغ التحصیلان ما شود.

 

وی افزود: تاکنون 58 طرح طرح فناور نیازمند سرمایه ذاری با برآورد ارزش 1050 میلیارد تومان به دبیرخانه رویداد استانی واصل شده است.

 

شاه حسینی بیان کرد: ما برنامه مدون و مشخصی برای دیدار با شرکت های دانش بنیان در هفته به صورت ثابت داریم که در این زمینه نیز مشکلات مختلف این شرکت ها را مورد بررسی قرار داده ایم و به نوعی بسته حمایتی هر دستگاهی از شرکت های دانش بنیان را تعریف کرده ایم.

 

وی افزود: امسال از تبصره 18 تاکنون 250 میلیارد تومان پرداخت شده است که نشان از توجه به این حوزه بوده است.

 

شاه حسینی بیان کرد: ما مدل همکاری صنایع بزرگ را با حوزه دانش بنیان طراحی می کنیم که پیشنهادات را مورد بررسی قرار داده و در ستاد دانش بنیان استفاده می کنیم ولی انتظار ما از شرکت های دانش بنیان بسیار زیاد است.

کد خبر 1227669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha