مرحله استانی دومین دوسالانه قصه گویی با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد

به گفته رضاخانی، ۹۸ اثر برای شرکت در مرحله استانی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» در زنجان ارسال شده بود که از بین ۴۲ اثر راه یافته به مرحله نهایی، ۱۲ اثر برگزیده بخش صحنه ای و دیجیتال شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد رضاخانی امروز 8 آبان ماه در آیین اختتامیه مرحله استانی دومین جشنواره قصه گویی نهال امید استان زنجان اظهار کرد: ۹۸ اثر در دو بخش صحنه‌ای و دیجیتال برای شرکت در دومین دوره جشنواره قصه‌گویی نهال امید ارسال شده‌بود که ۵۰ اثر برای بخش صحنه‌ای و ۴۸ اثر متعلق به بخش دیجیتالی بودند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به انجام داوری اولیه برای ۹۸ اثر ارسالی به جشنواره، افزود: در طی برگزاری اختتامیه ۱۴ قصه گویی در بخش صحنه‌ای اجرا کردند که ۶ اثر از ان آثار به مرحله منطقه‌ای راه خواهدیافت. همچنین ۶ اثر نیز در بخش دیجیتال به مرحله منطقه‌ای راه خواهندیافت.

 

این مسئول با اشاره به اینکه بخش عمده ای از اعضای کتابخانه‌های عمومی خصوصا در مناطق محروم و روستایی کودکان و نوجوانان هستند، تصریح کرد: برگزیدگان بخش منطقه‌ای بعد از آن وارد مرحله ملی خواهندشد.

 

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ قصه گویی که یک امر طبیعی است که در نهاد و سرشت آدمیان از گدشته بوده و جاری است و تمدن‌ها بر اساس روایت‌ها و قصه‌ها شکل گرفتند و بر مبنای همین فکر میکردیم نیاز داریم تابحث قصه‌گویی در کتابخانه‌ها احیا شود به همین دلیل ورود کردیم و در همه بخش‌های کتابخانه‌ها قصه گویی شکل گرفته و مربیانی از بین خود اعضا تربیت شده و هدف ما ایجاد جریان سازی در بخش قصه‌گویی است.

 

            

کد خبر 1227675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha