بانک‌ها اولویت پرداخت تسهیلات خود را منطبق بر تأمین نقدینگی دانش بنیان‌ها کنند

هاشمی گفت: بانک‌ها اولویت پرداخت تسهیلات خود را منطبق بر تأمین نقدینگی دانش بنیان‌ها کنند تا بتوانیم شاهد رشد کیفی و کمی این نوع شرکت‌ها در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سید «محمدرضا هاشمی» در نشست توسعه اقتصاد دانش بنیان استان سمنان با اشاره به تسهیل‌گری در قبال دانش بنیان‌ها،گفت: دانش بنیان‌های استان سمنان در راستای دریافت تسهیلات بانکی اولویت دارند.

 

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بانک‌ها اولویت پرداخت تسهیلات خود را منطبق بر تأمین نقدینگی دانش بنیان‌ها کنند تا بتوانیم شاهد رشد کیفی و کمی این نوع شرکت‌ها در استان باشیم،ادامه داد: باید تلاش کرد تا در سال آتی شاهد رشد ۱۰۰ درصدی دانش بنیان‌ها در استان باشیم.

 

وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای دانش بنیان در استان به صورت مستمر بررسی و رفع می‌شود،افزود: بخشی از مشکلات این شرکت‌ها نقدینگی است که تلاش داریم با تسهیلات آن را برطرف کنیم.

 

هاشمی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی همراهی خود را با دانش بنیان‌ها، ارتقا دهند، اظهارکرد: صدور مجوزها و همچنین استعلام و تائیدیه ها از سوی مراجع، برای دانش بنیان‌ها، تسهیل و تسریع شود.

 

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه اگر در اجرای برنامه ها و طرح ها از پتانسیل و ظرفیت شرکتهای دانش بنیان بدرستی استفاده شود، بی تردید این طرح ها با موفقیت همراه خواهد بود، تصریح کرد : لازم است تا ضمن برقراری ارتباط سه جانبه میان دانشگاه، پارک علم و فناوری و واحدهای صنایع مادر ، از ظرفیت های متقابل استفاده مناسب بعمل آید.

 

استان سمنان دارای ۷۳ شرکت دانش بنیان ثبت شده در بخش های مختلف است که سالانه اشتغال و ظرفیت های خوبی را برای تولید استان ایجاد می کنند.

 

همچنین در استان سمنان ۴۵۰ شرکت فناور ثبت شده نیز وجود دارد.

کد خبر 1227681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha