پیشکسوتان دفاع مقدس  سرافرازی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند

دریادار سیاری با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس تمام مشکلات ۸ سال جنگ تحمیلی را به جان خریدند، گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس سرافرازی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه مراسم گرامیداشت پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جمع ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا و آزادگان در یک گردهمایی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا آنها افرادی هستند که ۸ سال دفاع را پشت سر گذاشته وهمه مشکلات دفاع مقدس را به جان خریدند و در مقابل  دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و از تمامیت ارضی و شرف و ناموس کشور و ارزشهای انقلاب دفاع کردند و سرافرازی را برای ملت به ارمغان آوردند و اگر امروز هستیم و به خود می بالیم  و زندگی می کنیم به خاطر زحمات و اقداماتی است که آنها برای کشور انجام دادند.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی در نکوداشت ، تقدیر و گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس افزود: در این گردهمایی ها پیشکسوتان از همرزمان خود یاد می کنند و از تجارب یکدیگر بهره برده و خاطرات آنها زنده می شود و ما نیز از وجود آنها انرژی و روحیه می گیریم . این مراسم به ابتکار نیروی انسانی ستاد ارتش در راستای فرامین رهبر انقلاب در راستای ارزش نهادن به اقدامات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می شود.


وی تصریح کرد: در سالهای قبل به دلیل کرونا برگزاری این مراسم به تاخیر افتاد و امیدواریم در مناسبت های مختلف این مراسم ها را بتوانیم بیشتر اجرا کنیم.

 

دریادار سیاری در مورد نقش نیروهای مسلح و ارتش در بازدارندگی دشمن گفت: نیروهای مسلح حافظ امنیت کشور هستند و اگر توان بازدارندگی وجود نداشته باشد مطمئن باشید آنهاییکه نسبت به تمامیت ارضی و منافع کشور قصد و غرضی دارند حتما اقدام به تعرض می کنند.

 

وی با اشاره به تعرض رژیم بعث عراق به ایران اظهار کرد: در زمان حمله رژیم بعث به ما این رژیم تصور می کرد آمادگی رزمی در نیروهای مسلح با گذشت ۲ سال از انقلاب وجود ندارد و بویژه مردم آمادگی دفاع ندارند در حالی که با شروع جنگ با روحیه انقلابی مردم و هدایت رهبر انقلاب مواجه شد و با تمام امکانات و پیشرفت هایی که داشت و تا بن دندان مسلح بود پوزه اش به خاک مالیده شد.

 

وی با اشاره به جنگهای قبل از دفاع مقدس گفت: در ۲۰۰ سال گذشته در هر جنگی که اتفاق افتاد بخشی از خاک کشور جدا شد تنها جنگی که رخ داد و ۸ سال به طول انجامید ۸ سال دفاع مقدس بود که تمامیت ارضی و خاک کشور به طور کامل حفظ شد که به برکت خون شهدا و همت جانبازان، ایثارگران و آزادگان و پشتیبانی همه ملت بود . ملت ما ملتی بسیار با بصیرت و بیدار و هوشیار است و هرجایی که لازم باشد در صحنه حضور دارد هرجایی که نیاز باشد مطمئن باشید در مقابل دشمن ایستاده و می ایستد و خواهد ایستاد.

کد خبر 1227719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha