فرهنگ مهدویت زمینه ساز انسجام در جامعه می شود/ مسئولان فرهنگی بیش از گذشته پای کار باشند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه لایه پنهان توطئه های دشمن برای ایجاد فاصله بین نسل جوان و انقلاب در بحث های فرهنگی است، گفت: فرهنگ مهدویت می تواند باعث انسجام در کشور و باعث خنثی سازی نقشه دشمن شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز(۸ آبان) در  نشست اعضای شورای سیاستگذاری مهدویت این استان، اظهار کرد: مکتب تشییع زنده و پویا و پیش برنده است، تشییع امروز در دنیا تاثیر گذار است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه  عزت آفرینی انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف را باید برای نسل جوان و نوجوان بازگو کنیم، گفت: انقلاب اسلامی از قیام عاشورا و انتظار فرج انرژی می گیرد و در سطح جهانی پیش می رود و پیش برنده است.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمن بر همین اساس برای جلوگیری از حرکت انقلاب اسلامی مانند اغتشاشات اخیر دست به هر کاری می زند، افزود:  در حوادث اخیر کشور تعدادی از مدافعان امنیت و مردم از جمله در شاهچراغ به شهادت رسیدند، این لایه آشکار کارهای دشمن است.

 

وی با تاکید بر اینکه لایه پنهان کارهای دشمن هم در بحث های فرهنگی است، روی بحث فرهنگی غفلت هایی صورت گرفته است، ابراز کرد: حوادث خیابان قطعا جمع خواهد شد چراکه تعداد افراد کف خیابان محدود است و نتوانستند مردم را به خود همراه کند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: شکست راهبردی دشمن در این بود که فکر می کردند جامعه زنان ما با این کشف حجاب ها با آنها همراه می شود، ولی اکثر جامعه ما و به خصوص زنان با این ناهنجاری ها همراهی نکردند.

 

امام جمعه ایلام  با اشاره به اینکه بدنه جامعه در حوادث اخیر کشور با دشمن همراهی نکردند، افزود: دیگر نقشه دشمن سرمایه گذاری روی دانش آموزان بود، تصور می کردند جوانان و نوجوانان ما آنها همراه می شوند، ولی دهه هشتادی بازهم با دشمن همراهمی نکردند.

 

وی  ابراز کرد: مسئولان فرهنگی در بخش فرهنگی باید بیشتر تلاش کنند، فرهنگ مهدویت می تواند باعث انسجام در کشور و باعث خنثی سازی نقشه دشمن شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه در استان ایلام در بحث مهدویت باید بیشتر کار شود و تمام قد مسئولان پای کار باشند، یادآور شد:  فرهنگ مهدویت در خانه ها، مهدکودک، مدارس و دانشگاه های استان باید ورود کند.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بالا بردن توقع و انتظار یکی از اهداف دشمنان است، ناامید کردن مردم از دیگر اولویت های دشمن است، گفت: باید روی معرفی باورهای دینی، انقلابی اسلامی و دستاوردهای نظام برای نسل جوان و نوجوان بیشتر تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه نقش مهدویت در شرایط فعلی جامعه بی بدیل است،  تصریح کرد: امید به آینده و انتظار فرج از جمله ویژگی های ممتاز شیعیان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1227723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha