مازندران مهد هنرمندان است

احمدوند به پیشینه هنر در استان مازندران اشاره کرد و گفت: از گذشته تا به امروز هنرمندان به نامی در رشته های مختلف هنری در این خطه از شمال کشور تربیت یافته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندارن، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که امروز(۸آبان) برای معرفی روستاهای دوستدار کتاب به مازندران سفر کرده با همراهی حسین جوادی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان با استاد خوشنویسی محمد زمان فراست در شهرستان بابل دیدار و گفتگو کرد.

 

همچنین در این دیدار اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل اداره مجامع تشکل ها و فعالیت های فرهنگی- علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب وادبیات ایران- علی اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد حسین ظرفیان، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

 

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن تحسین پشتکار استاد محمد زمان فراست برای خلق آثار فاخر  در رشته خوشنویسی،‌اظهار کرد:‌ به هنرمندان علاقه مند است و اما هنرمندان خوشنویس را به جهت علاقه مندی اش به خط و خوشنویسی بیشتر سود می دارد.

 

یاسر احمدوند از مازندران به طور خاص شهرستان بابل زادگاه استاد فراست بعنوان مهد هنر و هنرمندان یاد کرد و گفت: هنرمندان به نامی در رشته های مختلف هنری در این خطه از شمال کشور تربیت یافته اند.

 

*همواره تلاش کردم خادم جامعه باشم

استاد محمد زمان فراست نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فرهنگ زیر مجموعه های بیشماری دارد هنر جزئی از فرهنگ است، گفت: 18عنوان کتاب را به رشته تحریر درآوردند که حاصل سی سال کار متناوب نه متواتر شان است.

 

این استاد خوشنویسی اهل بابل  با تاکید براینکه اقوام اخلاق زنده اند بدین معنی که قوم فاقد اخلاق محکوم به فنا است،‌افزود: در زندگی اول تزکیه بعد تعلیم مهم است.

 

وی که ۴۱سال به صورت رسمی و غیر دولتی تدریس نموده، اذعان کرد:‌در طول زندگی تمام تلاش خود را معطوف این کرده که خادمی برای جامعه اسلامی باشد.

 

به گزارش شبستان، استاد فراست متولد دیماه ۱۳۰۹ خورشیدی در شهرستان بابل است. وی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی و علوم تربیتی از دانشگاه تهران است. ایشان در سال ۱۳۹۴ به درجه استادی در خوشنویسی نایل می شود. در سال ۷۶ نیز بعنوان رییس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران منصوب و به ارایه خدمات بیشمار به هنرمندان این رشته می پردازد. همچنین استادمحمدزمان فراست مؤلف  کتاب های متعدد ادبی، هنری،عرفانی به خصوص کتاب یکصد غزل حافظ است.

 

کد خبر 1227744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha