هشدار امام جمعه همدان نسبت به افزایش آمار طلاق در روستاها/ برای نسل جوان کم گذاشتیم

آیت الله شعبانی موثقی با تأکید بر تبیین واقعیت‌های جمهوری اسلامی برای جوانان گفت: امروز وظیفه شرعی و قانونی ما مراقبت از نسل جوان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: آموزش‌های پیش از ازدواج در دبیرستان بسیار مهم و دارای نقش موثری در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه افزایش آمار طلاق در روستاهای استان قابل قبول نیست، گفت: فضای روستا و سبک زندگی و تحکیم خانواده آن با شهر متفاوت است وجود آمار فعلی طلاق در روستا بسیار خطرناک است.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: برای کاهش آمار طلاق در روستاها نیازمند آموزش‌های پیش از ازدواج در دوره دوم متوسطه هستیم و  مجموعه‌های مرتبط همچون جهاد دانشگاهی با برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج نقش مهمی در کاهش آمار طلاق دارند.

امام جمعه همدان گفت: در رابطه با الزامی کردن مشاوره پیش از ازدواج باید تفکر و تأمل کرد زیرا فرهنگ مشاوره خانواده در کشور هنوز جا نیافتاده و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

آیت الله شعبانی موثقی تأکید بر لزوم تدوین سندی متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی در مقابل سند ۲۰۳۰ ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی در عرصه تربیتی دانش آموزان و نسل جدید بهره ببریم.

وی تصریح کرد: در بسیاری از زمینه های فرهنگی برای نسل جوان کوتاهی کرده‌ایم و امروز باید آن را جبران کنیم و یکی از مشکلات استان این است که برخی از مکان‌های اضافی دستگاه‌ها رها شده و در اختیار جوانان قرار نمی گیرد در حالی که این مجموعه‌ها متعلق به مردم است و باید برای کار فرهنگی مورد استفاده قرار گیرند.

آیت الله شعبانی موثقی مطرح کرد: اگر مسئولان در میدان باشند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و اگر  در بین دانش آموزان حضور یابند و به شبهات آنها پاسخ دهند؛ دغدغه نسل جوان نیز برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر تبیین واقعیت‌های جمهوری اسلامی برای جوانان تصریح کرد: امروز وظیفه شرعی و قانونی ما مراقبت از نسل جوان است.

 

کد خبر 1227751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha