طرح «آموزش هنر برای همه» از مهمترین طرح های دولت سیزدهم است

فلاح، طرح «آموزش هنر برای همه» را از مهمترین طرح های دولت سیزدهم عنوان کردو گفت: گسترش عدالت و توزیع عادلانه فرصت های فرهنگی هنری در کشور از مهمترین هدف اجرای این طرح بسیار مهم، است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« فرشید فلاح» در نشست برنامه ریزی برگزاری این طرح در استان سمنان با تاکید بر اینکه محور این طرح مناطق محروم، دورافتاده و غیربرخوردار است گفت: طرح آموزش هنر برای همه طرحی ارزشمند، انقلابی و ارزشی است که قصد توزیع عادلانه امکانات و فرصت های آموزشی هنر را برای همه به ویژه محرومین و مخاطبان کمیته امداد و بهزیستی فراهم می کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه هزینه این طرح توسط دولت تامین و برای مخاطبان آن رایگان است اظهار کرد: این طرح با شناسایی استعدادها و علاقه مندان به هنر می تواند نقش ارزنده ای برای جوانان و فرزندان کشور در آینده داشته باشد.

 

وی، از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها و مسئولان انجمن ها و موسسه های فرهنگی و هنری و نیز کانون های فرهنگی هنری استان خواست تا با توجه به فرصت محدود ثبت نام نسبت به جذب و نامنویسی برای تشکل کلاس های این طرح اقدام کنند.

 

فلاح افزود: در قالب این طرح متقاضیان می توانند در بیش از ۳۰ رشته هنری برای کسب آموزش های لازم هنری مورد علاقه ثبت نام کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بار دیگر اهمیت این طرح را مورد تاکید قرار داد و گفت: در استان سمنان در ابتدا شهرستانهای سرخه، آرادان، میامی که دارای نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و برخی از سایر شهرهای استان سمنان اجرا خواهد شد.

 

طرح «آموزش هنر برای همه»دارای اهداف مهمی در دو بخش کشف و پرورش استعدادهای هنری به ویژه مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی و توسعه اقتصاد و کسب و کارهای فرهنگی و هنری است که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و همکاری سازمان ها و نهادهای ذیربط از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، کانون های فرهنگی هنری مساجد، انجمن های فرهنگی و هنری و ... اجرا می شود.

 

این طرح در اجرای سیاست های محرومیت زدایی دولت مردمی و به تبع آن برنامه های عدالت محور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه عدالت آموزش های فرهنگی و هنری  و به منظور دسترسی همگان به امکانات آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر برنامه ریزی و اجرایی شده است.

 

طرح مذکور رایگان بوده و در  ۳۵ رشته هنری به صورت عمومی برای کل استان ها منظور شده و برای هر استان نیز با تأکید بر احیاء و تقویت هنرهای بومی و محلی بین ۲ تا ۵ رشته هنری خاص برای آموزش در نظر گرفته شده است که در مجموع بیش از ۱۲۰ رشته هنری در مناطق محروم استان ها به علاقه مندان آموزش داده می شود.

 

آموزش های ارائه شده در این طرح به دو شیوه حضوری و برخط (آنلاین) و با استفاده از ظرفیت استادان و مراکز آموزش های هنری استان ها برگزار می شود و کلاس ها شامل دو سطح مقدماتی و پیشرفته است.

 

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این طرح، به سامانه  دفتر  برنامه ریزی و آموزش های هنری به نشانی

amoozeshehonar.farhang.gov.ir   https://   (بخش آموزش هنر برای همه)  و یا  ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی استان محل سکونت خود مراجعه کنند.

کد خبر 1227775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha