کتابخانه تخصصی کودک در زنجان افتتاح می شود

رضاخانی از افتتاح کتابخانه تخصصی کودک در ۵۰۰ مترمربع مساحت در طبقه فوقانی کتابخانه خیرساز سید افضل موسوی در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد رضاخانی امروز در جمع خبرنگاران به رویکرد جدید نهاد کتابخانه های عمومی اشاره و اظهار کرد: در این رویکرد کتابخانه ها تنها محلی برای مطالعه نخواهند بود و به باشگاه فرهنگی و اجتماعی تبدیل می شوند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان افزود: در تعریف جدید کتابخانه های عمومی بیش از 60 خدمت در کتابخانه ها به مخاطبین ارائه می شود؛ یکی از خدمات کتابخانه های عمومی در رویکرد جدید ورود جدی و تخصصی به حوزه کودک است.

 

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره قصه گویی یکی از اقدامات انجام شده در حوزه کودک و نوجوان است، تصریح کرد: فضاسازی زیبا برای جذب کودکان و نوجوانان جهت حضور در کتابخانه ها یکی دیگر از اولویت ها در رویکرد جدید کتابخانه های عمومی است.

 

این مسئول از افتتاح کتابخانه تخصصی کودک در طبقه فوقانی کتابخانه خیرساز سید افضل موسوی خبر داد و افزود: در تهران پنج کتابخانه تخصصی کودک با عنوان «هدهد سفید» افتتاح شد. در این کتابخانه ها فضاسازی مختص کودک و مکان هایی برای تئاتر و تماشای فیلم برای این قشر پیش بینی شده است.

 

رضاخانی از ارائه آموزش هایی به کودکان بر پایه کتاب در این نوع کتابخانه ها خبر داد و یادآور شد: سعی خواهیم کرد این آموزش ها همراه با بازی های شاد کودکانه باشد تا از اثرگذاری برخوردار شود همچنین برای مادران این کودکان نیز برنامه هایی در این کتابخانه ها در نظر گرفته شده است.

 

وی یادآور شد: در تمامی کتابخانه های استان زنجان بخش کودک ویژه وجود دارد و در صورت نیاز فضاسازی ویژه کودکان در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان با یادآوری اینکه بیشتر اعضای کتابخانه های عمومی استان زنجان را کودکان تشکیل می دهند، ادامه داد: 100 باب کتابخانه در استان زنجان وجود دارد که از 82 باب کتابخانه ای که زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی مدیریت می شود، 35 باب در روستاهای استان فعالیت می کنند.

            

کد خبر 1227786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha