بارش برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد

چراغپور گفت: با ورود یک سامانه بارشی به استان چهارمحال و بختیاری از روز سه‌شنبه، بارش برف ارتفاعات و بارش باران سایر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، «مهران چراغپور» شامگاه (یکشنبه ۸ آیان) در نشست ستاد مدیریت بحران این استان که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با بارش برف و باران طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری احتمال وقوع سیلاب در برخی از نقاط استان وجود دارد.

 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اعلام صدور هشدار سطح نارنجی یا آمادگی، تصریح کرد: در این مدت می‌طلبد دستگاه‌های خدمات رسان برای مقابله با وقوع سیلاب احتمالی آماده باش باشند.

 

وی با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در استان، اظهار داشت: از آنجا که این بارش نخستین بارش سال آبی جاری است و زمین قدرت جذب آب را ندارد از همین رو احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

 

چراغپور همچنین از وزش باد شدید برای روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: سرعت وزش باد در این روز به بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در نقاط مستعد منجر به خیزش گرد و خاک محلی می‌شود.

 

وی بیشترین بارش سامانه پیش رو برای حوزه آبریز کارون اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، خانمیرزا، کیار و فارسان بیشتر از دیگر نقاط استان درگیر می‌شوند.

 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از روز پنجشنبه دمای هوا چهار تا پنج درجه کاهش می یابد.

 

کد خبر 1227806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha