جام قهرمانان باز‌ی‌های رایانه‌ای در اردبیل برگزار می‌شود

بحرالعلومی از برگزاری جام قهرمانان بازی های رایانه ای در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، «عبدالله بحرالعلومی» از برگزاری جام قهرمانان بازی های رایانه ای توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای در استان اردبیل خبر داد و گفت: این مسابقات به منظور تمرکز زدایی فعالیت های فرهنگی و هنری از مرکز کشور به سایر استان ها در ۶ استان تهران، اردبیل،  خوزستان، مازندران،  قزوین و خراسان رضوی از ۱۹ تا ۲۵ آبان  ماه جاری برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ضمن اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استان در این زمینه و استعداد گیمر های استان اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادهای فاخر فرهنگی در استان علاوه بر استعدادیابی و تقویت نبوغ جوانان فعال در این زمینه، فرایند تولید و ساخت بازی‌های رایانه‌ای با محتوایی متناسب با فرهنگ متعالی اسلامی را در جامعه رقم خواهد زد.

 

در ادامه این نشست، «سجاد مقدم» با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیارد نفر گیمر در دنیا فعال هستند، ادامه داد: امروز دیگر بازی‌های رایانه ای صرفا به عنوان یک تفریح نیست بلکه یک رسانه مهم  و اثر گذار است که استکبار به صورت جدی برای پیگیری از این ابزار برای اهداف خود استفاده می‌کند.

 

مسئول روابط بین المللی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد نشاط اجتماعی بین کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: در این مسابقات مسابقه فیفا۲۰۲۲ که از پرمخاطب‌ترین بازی‌های رایانه ای است بین شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

 

وی بیان کرد: این رویداد ورزشی  سه روزه خواهد بود و مراسم اختتامیه آن در استان اردبیل در مجموعه فدک برگزار خواهد شد و در این مسابقات از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری هم استفاده خواهیم کرد.

 

مقدم ضمن اشاره به نحوه برگزاری مسابقات در اردبیل تصریح کرد: این بازی‌ها به شکل افلاین در گیم نتها برگزار خواهد شد و مخاطبین بعد از ثبت نام در سایت به صورت هوشمند از زمان و مکان مسابقه  مطلع خواهند شد در نهایت سه نفر برگزیده در مسابقات کشوری حضور خواهند یافت.

کد خبر 1227809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha