ضرورت مدیریت مصرف آب و رعایت الگوی کشت متناسب با منابع آبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با تاکید بر رعایت الگوی کشت متناسب با منابع آب استان، خواستار اعمال نظارت بیشتر دستگاه های مسئول بر مصوبه کاهش سطح زیر کشت برنج در این استان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سید عقیل مرتضوی» در نشست شورای حفاظت منابع آب استان با اشاره به خشکسالی‌های مداوم گفت: سازگاری با این شرایط به همکاری همه دستگاه‌های مسئول در اجرای مصوبات این شورا نیاز دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی بیان کرد: در این شرایط، تامین منابع آب مورد نیاز برای مصارف مختلف با چالش‌های متعددی مواجه است که خوشبختانه تاکنون با توجه به تصمیمات کلان و مجوزهایی که وزارت نیرو برای تامین آب در سراسر کشور صادر کرده، حل مشکلات احتمالی پیش رو در دست پیگیری است.

 

مرتضوی اظهارداشت: در شرایط کنونی 20 درصد مخازن سدهای استان آب دارد که این رقم در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش را نشان می دهد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی اعلام کرد: ذخایر آب سدهای استان در شرایط کنونی 47 میلیون متر مکعب است در حالی که در زمان مشابه سال گذشته 64 میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای استان وجود داشت و این موضوع مدیریت مصرف و همکاری در تمامی حوزه ها را می طلبد.

 

در استان خراسان شمالی هشت سد در دست بهره برداری وجود دارد و مجموع گنجایش مخازن این سدها حدود 240 میلیون متر مکعب است.

 

 

کد خبر 1227817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha