اصلاح جامعه در گروه ترویج ارزش هاست

کارشناس مسائل اجتماعی حجاب را ارزنده ترین نمونه های تمدن فرهنگی ملی و اسلامی خواند و گفت: اصلاح جامعه در گرو ترویجارزش ها و رعایت حجاب و عفاف توسط زن و مرد است.

«علی رحمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار کرد: عفاف و حجاب تنها مختص به زنان نیست و مردان نیز در صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف نقش بسزایی دارند.

وی، زن را مربی بشریت خواند و اذعان داشت: ائمه و بزرگان دینی در دامن زنان پرورش یافته و پیامبر اکرم (صلی علیه و آله) نیز به معراج رسید.

 

رحمانی با بیان اینکه حجاب و عفاف پدیده ای ملی و مذهبی است، اظهار داشت: بحث حجاب و عفاف از ارزنده ترین نمونه های تمدن فرهنگی ملی و مذهبی است.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: جهت صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف لازم است که برنامه ریزی منسجم و کارشناسی شده انجام شود.

 

وی با بیان اینکه آموزش بستر تعمیق فرهنگی است، بیان کرد:  در این راستا نیاز به آموزش های بنیادی و مستمر است.

 

رحمانی اظهار کرد: مدارس، دانشگاه ها و نهاد های اجتماعی باید بستر آموزش بنیادی در حوزه عفاف و حجاب را با محوریت خانواده ها دنبال کنند.

 

وی  با تاکید بر ضرورت همدلی و همزبانی آحاد مختلف جامعه و مسئولان جهت ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف، خاطرنشان کرد: اصلاح جامعه در گرو رعایت حجاب و عفاف توسط زنان و مردان آن جامعه است.

 

رحمانی اظهار کرد: ضروری است که علما،  دانشگاه ها، آموزش و پرورش و ابزارهای فرهنگی همچون رسانه ها و صداو سیما  در جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ارزش های اسلامی را که اصل حجاب و عفاف بارزترین آن است را به تصویر بکشند.

 

وی افزود: رعایت حجاب و عفاف نعمتی الهی است که اگر در کنار آن به امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه شود بیشتر مسال فرهنگی و آسیب های اجتماعی نیز حل خواهد شد.

کد خبر 1227841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha