تربیت بیش از ۵۰ حافظ و قاری قرآن کریم در اسفراین

بیش از ۵۰ قرآن آموز نوجوان به همت کانون فرهنگی و هنری عاشورا و برنامه های آموزشی کانون تربیت شده که از این میان دو حافظ کل قرآن کریم، یک حافظ ۱۸ جزء و پنج حافظ ۵ جزء قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ کانون فرهنگی و هنری عاشورا مسجد امام حسین علیه السلام دهستان بام، جنوبی ترین نقطه خراسان شمالی تمام تلاشش سمت و سو دادن دانش آموزان به انس با مسجد و قرآن است و تاکنون بیش از 50 حافظ و قاری نوجوان تربیت کرده است.


به گفته «حسن حدادی» مدیر کانون عاشورا، بیش از 50 قرآن آموز نوجوان به همت این کانون و برنامه های آموزشی آن تربیت شده که از این میان دو حافظ کل قرآن کریم، یک حافظ ۱۸ جزء و پنج حافظ ۵ جزء قرآن کریم است.



حدادی از شتاب فعالیت های آموزشی در این منطقه با محوریت مسجد گفت و تقویت حوزه های مختلف هنری و علمی و ورزشی، ارتباط مستمر با دانش آموزان و نوجوانان را مورد توجه قرار داد و افزود: شناسایی استعدادها و تربیت نخبگان دانش آموز در رشته هوافضا نیز یکی از اقداماتی است که ضرورت دارد عنوان شود چرا که  با تلاش یکی از مهندسان و فعالان این منطقه این رشته در روستا کار شد و پس از استعدادیابی و هشت ماه آموزش، نوجوانان، گلایدر دستی را مدل سازی و طراحی کردند.

 

وی با بیان اینکه استعدادیابی در دو مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم، انجام شد، اضافه کرد: پس از آن دو تیم شامل پنج نفر در مقطع متوسطه و سه نفر در مقطع متوسطه اول انتخاب و برای حضور در مسابقات خواجه نصیرالدین آماده و پس از آن نیز به مسابقات بین المللی ابن سینا راه پیدا کرده که سال گذشته مقام دوم این مسابقات را کسب کردند.



حدادی اظهارکرد: این استعدادیابی ها با همراهی دو تیم دبیرستان «شهید یحیی احمدی» بام و نیز تیم شهید محمد نیکوکلام، شکل تازه ای گرفت و منجر به کسب مقام های دومی و سومی مسابقات هوا فضای کشوری جشنواره جوان شد.



کانون فرهنگی و هنری عاشورا مسجد امام حسین علیه السلام یکی از کانون های شایسته تقدیر در رواق همدلی سومین رویداد ملی فهما است و جزء کانون های برتر این رویداد در سطح ملی معرفی شده که مدیر کانون، همکاری آن  با خانه قرآن «شهید امین نیکوکار» و پایگاه بسیج «شهید رستگار» و نیز مرکز نیکوکاری دهستان بام را مورد توجه قرار داد و گفت: رسیدگی به نیازمندان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی با جمع آوری میلیون ها ریال، همیاری و مشارکت خیرین و تلاش برای آبادانی روستا را نیز باید اعلام کرد.



البته هم اکنون نیز این فعالیت ها به شکل گسترده تری ادامه دارد و کانون در تدارک اجرای برنامه پیوند مسجد و مدرسه و خانواده است که تلاش دارد همزمان با هفته دانش آموز، مراسم نکوداشت آن را با همیاری سه مدرسه شهید منتظری، محبوبه و حضرت معصومه سلام الله علیها در مقاطع مختلف ابتدایی متوسطه اول و متوسطه دوم  برگزار کند.

کد خبر 1227880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha