کانون پرورش فکری کردستان ارائه خدمات به دانش‌آموزان استثنایی را در اولویت قرار می‌دهد

محمدی گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در راستای تحقق عدالت آموزشی و اجتماعی ارائه خدمات فرهنگی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان را در اولویت قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «طالب محمدی» پیش از ظهر امروز دوشنبه (9 آبان ماه) در بازدید از کانون فرهنگی هنری شماره یک سنندج و دیدار با حمیدرضا گوهری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، اظهار داشت: کانون پرورش فکری در مسیر تحقق اهداف تعلیم و تربیت و به فعلیت رسیدن تربیت تمام ساحتی دانش آموزان فعالیت دارد.

 


رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و دست‌یابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستری مناسب وپویا است.

 


وی با تاکید بر اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کانون‌های پرورش فکری، افزود: این مراکز با فراهم آوردن زمینه‌های مناسب تربیتی و رشدی می‌توانند در قالب آموزش غیر رسمی خدمات خاصی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه دهند.

 


رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: در این مراکز با استفاده از روش‌های غیرمستقیم و مکمل فراگیری مفاهیم هنری، ادبی و مهارت‌های اجتماعی  به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود و قدرت تمرکز، اعتماد به نفس و خلاقیت‌های آنان ارتقا یافته و زمینه‌های تعامل با همسالان در اولویت قرار می‌گیرد.

 


محمدی با اشاره به گروه‌های هفت گانه تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی و نیازهای خاص هر گروه توجه به شاخص‌های آموزشی، تجهیزات، استاندارد فضا و همچنین آموزش مربیان این دانش‌آموزان را مهم دانست و تصریح کرد: با همکاری و مساعدت بین مدیران مدارس و عوامل اجرایی کانون برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی برای دانش آموزان اجرا می‌‌شود.

 


وی بیان کرد: آموزش رفتارهای صحیح اجتماعی، مهارت‌های زندگی به کودکان و آگاه‌سازی خانواده‌ها از برنامه‌های مهمی است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری تلاش داریم در راستای تحول در آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از آن بهره ببریم.

کد خبر 1227905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha