هنر و ادبیات حماسی لنگرهای ایران اسلامی هستند

فروزانفر گفت: هرچه به عمق دینی تمدن ایران اسلامی اضافه شده، قهرمانان ما از اسطوره فاصله گرفتند و به قهرمانان حقیقی نزدیک تر شده اند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی فروزانفر امروز دوشنبه 9 آبان در نشست خبری فراخوان سومین جایزه ملی داستان حماسی که در سالن مرحومه طاهره صفارزاده در حوزه هنری برگزار شد، گفت: حوزه هنری بخش ادبیات و داستان خود را تقدیم بزرگانی چون امیرحسین فردی است. علاوه بر این جا دارد از سعید تشکری نیز یاد کنیم که این مسیر را در سال های گذشته پیش برد. امیدواریم ما نیز با کمک دوستان و همکاران بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

 

معاون هنری حوزه هنری اظهار داشت: هیچ فرهنگ و تمدنی بر قامت خود استوار نشده مگر آنکه پایه های خود را بر ادبیات صحیح قرار داده باشد. ادبیات حماسی در ایران ریشه تاریخی دارد. هنر حماسی به صورت عام و ادبیات حماسی به صورت خاص لنگرهای ایران اسلامی هستند. کشور ما از تاریخ دوردست با قهرمانان متعدد، متنوع و بزرگی مواجه بوده اند.

 

فروزانفر خاطرنشان کرد: هرچه به عمق دینی تمدن ایران اسلامی اضافه می شود، قهرمانان ما از اسطوره فاصله می گیرند و به قهرمانان حقیقی نزدیک می شوند. امروزه ما قهرمانانی همچون حاج قاسم سلیمانی، علی لندی، آرشام سرایداران و آرمان علی وردی را داریم که راه را گم نکردند و هند جگرخواران زمان مانع انحراف آنها نشدند.

 

معاون هنری حوزه هنری ضمن تبریک به حوزه هنری خراسان رضوی برای برگزاری جایزه ملی داستان حماسی عنوان کرد: باید به حوزه هنری خراسان رضوی تبریک گفت که ظرفیت سینما و داستان را انتخاب کرده اند و تبریک خاص می گویم به آقای عسگری رییس حوزه هنری خراسان رضوی که آقای شرفی خبوشان را به عنوان دبیر علمی این جایزه انتخاب کردند. امیدوارم که این جشنواره به ثمره نهایی خود برسد.

 

فروزانفر خاطرنشان کرد: حوزه هنری در ستاد و تهران هم همراه جایزه ملی داستان حماسی است و نهایت تلاش خود را در این زمینه می کند و حمایت خود را تمام و کمال از جایزه ملی داستان حماسی خواهد داشت.

 

گفتنی است، جایزه ملی داستان حماسی در سه بخش داستان کوتاه، رمان و بخش ویژه با موضوعات حماسه های تاریخی، بومی و دینی برگزار می شود. مهلت ارسال آثار برای بخش داستان کوتاه و رمان تا 15 اسفند امسال و برای بخش ویژه تا 30 آذر امسال است. تقویت زبان و ادبیات فارسی، تقویت ادبیات داستانی و از همه مهم تر هویت سازی از جمله اهداف جایزه ملی داستان حماسی است.

 

 

کد خبر 1227908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha