نیازمند الگوهای دفاعی پویا و سیال در دفاع سایبری هستیم

سردار جلالی با بیان اینکه تهدیدات سایبری برگرفته از دو مولفه استراتژی و فناوری با عناصر پویا و سیال است، گفت: در دفاع سایبری نیازمند الگوهای دفاعی پویا و سیال هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان؛، سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل در همایش ملی پدافند غیرعامل با اشاره به فرمان رهبر انقلاب مبنی بر تاسیس سازمان پدافند غیرعامل در هشتم آبان گفت: بر اساس اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل وظایف، اختیارات و چهارچوب این سازمان در قانون تنظیم و از همه دستگاه های اجرایی یکی از معاونان مسئول ذیربط سازمان پدافند غیرعامل در نهاد و سازمان خود هستند.

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل افزود: ما در حال حاضر با بخشی از تهدیدات انسان ساز مواجه هستیم که دو مولفه در آنها به کار رفته است. دو مولفه تکنولوژی ها و ابزارهای پیشرفته و سلاح و تجهیزات است که علیه کشور به کار می رود و در کنار آن مولفه استراتژی را دربر می گیرد. هر دو مولفه استراتژی و فناوری عناصر پویا و سیار هستند و تهدیداتی که تولید می شوند نیز پایه ای از پدافند غیرعامل و تغییرات و پویا متناسب با آن را در بر می گیرد، به همین منظور باید متناسب با تهدیدات پویا و سیال الگوهای دفاعی پویا و سیال را در نظر بگیریم.

 

وی با اشاره به فرصت تشخیص تهدیدات نوین خاطرنشان کرد: باید فهم و درک مشترکی از تهدیدات برای دستگاه ها ایجاد شود و این تهدیدات برای تمام آحاد مردم تبیین و تشریح شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این اجلاس از بیانات مسئولان در حوزه پدافند و همچنین بررسی تهدیدات پیش رو گفت و شنود می شود که در نهایت امیدواریم با ارایه چهارچوب راه حل مناسب با تهدیدات این فرآیند را دنبال کنیم.

 

وی یادآور شد: دفاع در حوزه غیرعامل بدون استفاده از سلاح و تجهیزات است؛ به همین منظور مفاهیم بین رشته ای و تخصصی در هر دستگاه را شامل می شود، به طور مثال در بخش نیرو با شکلی از تهدیدات متناسب با وزارت نیرو مواجه هستیم که در حوزه پدافند غیرعامل تعریف می شود و در سایر دستگاه ها نیز با شکلی دیگر از تهدیدات پدافندی متناسب با وظایف و خدمات دستگاه ها و نهادهای مختلف مواجه هستیم و تنوع گسترده ای از تهدیدات در این موضوع تعریف می شود.

 

سردار جلالی اظهار کرد: مفهوم پدافند یک مفهوم سنتی و انسانی است و یک مفهوم پویا است که با تشخیص تهدیدات در حوزه های مربوطه آنها را دنبال می کنیم. در حوزه پدافند غیرعامل نیازمند یک سیاستگزاری، برنامه ریزی و نظارت کننده بر تنظیم دفاع متناسب در پدافند غیرعامل هستیم.  

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یک رویکرد مثبت در سازمان ها و نهادها و همچنین حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی یک درصد از بودجه دستگاه ها و نهادها به پدافند غیرعامل اختصاص داده شد و بر همین اساس موافقت نامه اجرایی میان سازمان پدافند غیرعامل و سازمان ها و نهادهای مربوطه تنظیم شد و 52 هزار میلیارد تومان بودجه و اعتبار در قالب برنامه برای سازمان پدافند غیرعامل پیش بینی شده است و تلاش می کنیم که این برنامه ها را در قالب توافق نامه های تنظیم شده در برنامه های سالانه دنبال کنیم.

 

وی گفت: دشمن در حوزه پدافندی زیرساخت های کشور را هدف قرار داده و به عنوان هدف نظامی می بیند و بر این اساس نیازمند تشخیص به موقع تهدیدات در این حوزه هستیم.

 

 

 

کد خبر 1227912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha