نشست کاهش جمعیت کیفری زندان های فارس برگزار شد

نشست کاهش جمعیت کیفری زندان ها با حضور دادستان مرکز استان فارس با حضور مسئولان دادگستری فارس و زندان های استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، نشست کاهش جمعیت کیفری زندان ها امروز دوشنبه (9 آبان) با حضور دادستان مرکز استان فارس، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس و سایر قضات دادسرای شیراز، مدیرکل زندان های فارس، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های فارس، رئیس اداره قضایی و اجرای احکام و روسای زندان های شیراز برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید صدرالله رجایی نسب، در این نشست گفت: بازدید قضات از زندان های فارس در کاهش جمعیت کیفری نقش موثری دارد.

 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس افزود: امیدواریم با تغییر نگرش همکاران قضایی در استان برای جرائمی که آسیبی از طرف آنها متوجه جامعه نمی شود، مجازات های جایگزین حبس در صدر احکام لحاظ شود.

 

سید مصطفی بحرینی هم در این نشست تاکید کرد: بازدید قضات از زندان های فارس و رسیدگی به مشکلات زندانیان با هدف تحقق تاکیدات مسئولان قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری فارس به صورت هفتگی به انجام می رسد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس ادامه داد: در این بازدیدها پرونده های زندانیان با هدف اعمال ارفاقات قانونی در موارد قابل امکان مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی تصریح کرد: از مجازات های جایگزین حبس، مرخصی به محکومان واجد شرایط، آزادی مشروط، اشتغال زندانیان، تعلیق مجازت، استفاده از ظرفیت ماده 62، پابند الکترونیک و دستورالعمل ساماندهی زندانیان و ... برای کاهش جمعیت کیفری می توانیم استفاده کنیم.

 

بحرینی اعلام کرد: البته این ارفاقات قانونی شامل مرتکبین جرائم خشن، خاص و سارقان نمی شود زیرا برخورد قاطع با این مجرمین، سیاست دستگاه قضایی است.

 

اسحاق ابراهیمی هم در این نشست گفت: سه هزار و 421 زندانی سال گذشته از ارفاقات قانونی مانند آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و تخفیف مجازات بهره مند شدند که یک هزار و 64 نفر از آنها با آزادی مشروط از زندان ها آزاد شده اند.

 

مدیرکل زندان های استان فارس ادامه داد: سه هزار و 599 نفر از زندانیان در کارگاه های بیرون مشغول به کار هستند و در نیمه اول امسال، چهار هزار و 704 مورد بازدید قضات از زندان های فارس داشته ایم.

 

وی اعلام کرد: از ابتدای امسال مراجع قضایی فارس با آزادی مشروط 519 نفر، استفاده از پابند الکترونیک برای 712 نفر، تخفیف مجازات برای 921 نفر، تعلیق اجرای مجازات برای 467 نفر و انتقال 290 نفر از زندانیان به محل سکونتشان موافقت کرده اند.

 

کد خبر 1227936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha