ویژه برنامه های هفته‌ی ملی نوجوان در کرمانشاه برگزار می شود

خیاط زنجانی،گفت: برای اولین بار در سطح ملی، هفته‌ی ملی نوجوان با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های نوجوان‌محور، در استان کرمانشاه از ۷ الی ۱۳ آبان ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است.

محمد خیاط زنجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه،با اشاره به آغاز هفته نوجوان ،گفت: برنامه‌های هفته‌ی نوجوان از هشتم الی ۱۴ آبان ۱۴۰۱ با شعار «کانون خانه‌ی امید توست» در مراکز استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ،افزود: تاکنون آنطور که بایسته و شایسته باشد برنامه و ایامی را برای نوجوانان در نظر نگرفته و با وجود اهمیت پرداخت به این گروه سنی، حق مطلب آنچنان که باید ادا نشده است.

 

وی خاطر نشان کرد:نوجوانی دوره‌ی بسیار حساسی از زندگی انسان‌هاست که منش، رفتار، شخصیت و بخش قابل توجهی از تفکر انسان‌ها در این برهه‌ی زمانی در حال شکل‌گیری است. این امر اهمیت نوجوانان و تربیت و پرورش آنان را برای ما تبیین می‌کند.

 

زنجانی با اشاره به برنامه اجرایی در هفته نوجوان، تصریح کرد:برگزاری نمایشگاه ویژه‌ی نوجوان در محل مجتمع فرهنگی هنری آفرینش کانون کرمانشاه ، برگزاری مراسم تکریم از نوجوانان با حضور والدین، برگزاری اردوی بازدید نوجوانان مراکز از میراث فرهنگی، برپایی نمایشگاه هفته نوجوان، برگزاری مسابقه پادکست از پیام روز نوجوان، برپایی غرفه در راهپیمایی روز ۱۳ آبان ماه، اجرای سرود، افتتاح خانه‌بازی کرمانشاه، برپایی نمایشگاه تجسمی از جمله برنامه‌های هفته نوجوان در استان کرمانشاه است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه ، اظهار کرد: برگزاری جشن‌های روز نوجوان در مراکز استان و دو جشن ویژه در مرکز شماره ۴ با حضور نوجوانان،برپایی نمایشگاه هفته نوجوان در مرکز شماره ۲ واقع در سه راه ۲۲ بهمن از ۸ آبان لغایت ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱  ،برگزاری مراسم تکریم از نوجوانان با حضور والدین در مرکز شماره ۲ ، برگزاری اردوی بازدید نوجوانان مراکز از میراث فرهنگی استان ، کوه‌پیمایی نوجوانان دختر با حضور والدین از مزار شهدای دانشگاه رازی تا مزار شهدای طاق‌بستان در روز پنجشنبه ۱۲ آبان ماه۶. برگزاری مسابقه پادکست از پیام روز نوجوان ،تجدید میثاق ستاد استان با شهدای نوجوان در شهرستان سنقر ، تشکیل گروه مشورتی نوجوانان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اولین بار ، راه‌اندازی حلقه‌های بحث آزاد ویژه نوجوانان با موضوع باورهای دینی در مراکز کانون با همکاری صدا و سیمای مرکز استان ، برگزاری مراسم تجلیل از افتخار آفرینان کودک و نوجوان ، برگزاری تجمع نوجوانان جشن بزرگ هفته نوجوان در شهرستان سنقر ، برپایی نمایشگاه تجسمی مسعود میاور مربی کانون مرکز اسلام آباد در مجتمع حجاب تهران ، تهیه و تدوین اولین قسمت از رادیو کانون ، برپایی غرفه در راهپیمایی روز ۱۳ آبان ماه، ساخت المان ایران را خواهم ساخت به دست نوجوانان کرمانشاهی، افتتاح خانه‌بازی کرمانشاه،آغاز ثبت‌نام با تخفیف کارگاه‌های تخصصی خانه هنر و فناوری، برگزاری مسابقه پیامکی من فهمیده‌ام  و  اجرای سرود از دیگر برنامه های هفته نوجوان در استان است.

وی گفت:محیط و فضای خانواده و نحوه ارتباط والدین با نوجوان در این دوره در تکامل و شکل گیری شخصیت نوجوان نقش مهمی دارد.

 

کد خبر 1227961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha