فعالیت ۱۱۰۰ نفر، صلح یار در کردستان

اسدی از فعالیت یک‌هزار و ۱۰۰ صلح یار در استان کردستان خبر داد و گفت: صلح یاران از حمایت‌های لازم دادگستری برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «بهادر اسدی» عصر دوشنبه (۹ آبان ماه) در سومین جلسه کارگروه استانی ویژه صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد، بر اهتمام جدی صلح یاران در جهت اخذ رضایت از اولیاءدم تاکید و اظهار کرد: معاونت توسعه حل اختلاف استان کردستان در راستای تاکیدات قرآن کریم و انبیاءالهی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، اقدامات موثری انجام داده و این اقدامات با جدیت ادامه دارد.

 

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از آزادی 3 نفر از محکومین به قصاص در پرونده‌های قتل عمد در استان به همت صلح یاران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: در حال حاضر 52 نفر محکوم قطعی به قصاص نفس در استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش ها، اهتمام جدی و مسئولیت‌پذیری صلح یاران و با تاکید بر اولویت نوبت اجرای حکم این پرونده‌ها در جهت اخذ رضایت از اولیاءدم نتایج مطلوبی به دست بیاوریم.

 

وی از  وجود یک‌هزار و یکصد نفر صلح یار فعال در استان در پرونده‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: صلح یاران از حمایت‌های لازم دادگستری برخوردار هستند و ضروری است تا افراد سرشناس در این حوزه با استفاده از نفوذ خود در میان مردم از این ظرفیت معنوی در جهت صلح و سازش بهره گیرند.

 

معاون توسعه حل اختلاف کردستان بر لزوم انعکاس خبری و رسانه ای اقدامات و تلاشهای موثر صلح یاران در رسانه‌های جمعی و صداوسیما تاکید کرد و افزود: ارتقای روحیه گذشت و برادری میان مردم نهادینه شدن اخلاق و معنویت را در جامعه بدنبال دارد.

 

در ادامه این جلسه نمایندگان صلح یاران استان به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات و مشکلات خود در راستای ترویج صلح و سازش در جامعه پرداختند و مصوباتی به تصویب رسید.

کد خبر 1227998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha