باند کلاهبرداری صدور کارت معافیت سربازی در زنجان منهدم شد

سرهنگ آدینه لو از شناسایی و دستگیری اعضای باند حرفه‌ای کلاهبرداری غیربومی صدور کارت معافیت سربازی با بیش از ۲۰۰ فقره کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمدعلی آدینه‌لو در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی وصول خبری با موضوع صدور کارت معافیت سربازی در یکی از استان‌های همجوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت.

 

رئیس پلیس آگاهی زنجان افزود: در این خصوص دو نفر مالباخته شناسایی و برای بررسی به پلیس آگاهی دعوت و در بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد دو نفر با دریافت مبلغ ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از شکات، قول صدور کارت معافیت سربازی (به شیوه شرکت در کمیسیون پزشکی) داده بود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه در این راستا دو نفر شناسایی و در یک عملیات دستگیر و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی استان زنجان انتقال داده شدند، تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری اعتراف کردند که با معرفی خود به عنوان دوست و فامیل پزشک معتمد وظیفه عمومی یکی از استان‌های همجوار از بیش از ۲۰۰ نفر کلاهبرداری کرده‌اند.

 

آدینه‌لو ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان به مرجع قضائی تحویل داده شدند اما تلاش برای سایر افراد مرتبط با این باند کماکان در دستور قرار دارد و به مشمولان توصیه می‌کنیم از مراجعه به افراد جاعل برای دریافت کارت معافیت پزشکی خودداری کنند زیرا که آنها نیز به عنوان شریک جرم باید در برابر قانون پاسخگو باشند.

            

کد خبر 1228041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha