مساجد باید محلی برای پاسخگویی به شبهات نوجوانان و جوانان باشد

وفاپور گفت: باید بابی را در مساجد برای پاسخ به شبهات باز کنیم و صدها رسانه خارجی و داخلی روی این شبهات مانور داده و ذهن بچه های ما را آلوده می کنند، حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و پاسخگویی به شبهات سبب شده تا این قشر نسبت به مسائل مختلف آگاه شوند.

«مجید وفاپور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین با اشاره به نقش مساجد در آگاه سازی و تربیت دینی جوانان و نوجوانان گفت: مساجد از دیرباز یعنی از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی، نقش بسیار موثری را در بحث تربیت جوانان و نوجوانان ایفا کرده اند.

 

مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی ادامه داد: در دهه 60 کسانی که نوجوان بودند و در مساجد و پایگاه های بسیج حضور پیدا می کردند، در آنجا پایه های دینی و مذهبی آنها قوی شده و به نیروهای جان بر کف بسیجی در میدان حق علیه باطل تبدیل می شدند در حالی که در سنین پایین بودند و ما باید به همان روش بازگردیم.

 

وی عنوان کرد: البته در شرایط حاضر هم ما مساجدی را داریم که وقتی درب را به روی نوجوانان و جوانان باز کردند اثرات بسیاری خوبی را داشتند به طوری که در قزوین مساجد ولایت، خاتم الانبیا، امام حسین و امام حسن عسکری (ع) کوثر از جمله مساجدی هستند که فعالیت خوبی را برای نوجوانان و جوانان دارند و اثرات این امر مشهود است.

 

وفاپور تصریح کرد: ما باید مساجد را فعال کنیم، اولین نکته این است که باید زمینه حضور نوجوانان و جوانان را با برنامه های متنوع و اثرگذاری که این قشر به آن علاقمند هستند در مساجد فراهم کنیم و این برنامه ها می تواند ورزشی، فرهنگی و هنری باشد و کسانی که در این حوزه مستعد هستند را جذب مساجد کنیم و در کنار این برنامه ها در حوزه های دینی و اعتقادی و پاسخ به شبهات هم روی این قشر کار شود.

 

وی تأکید کرد: باید بابی را در مساجد برای پاسخ به شبهات باز کنیم و شاید صدها رسانه خارجی و داخلی روی این شبهات مانور داده و ذهن بچه های ما را آلوده می کنند، حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و پاسخگویی به شبهات سبب شده تا این قشر با مسائل مختلف آشنا شده و در واقع آگاه شوند.

 

مشاور استاندار قزوین در امور قرآنی اظهار کرد: نقش موثرتری که در این حوزه باید ایفا شود از سوی مسئولان مساجد شامل هیئت امنا و کانون های مساجد است، باید این مجموعه ها زمینه را برای حضور نوجوانان و جوانان در مساجد فراهم کنند.

 

وی یادآور شد: فعالیت مساجد نباید تک بعدی باشد مسجد محل عبادت و محکم کردن پایه های اعتقادی و اصولی و اخلاقی است و در این بین نباید نقش خانواده را بی تأثیر بیینیم این خانواده ها و پدرو مادر هستند که باید خود در مساجد حضور یابند و این امر سبب می شود بین مسجد و فرزندشان ارتباط برقرار شده و اعتقادات فرزندان شان قوی شود.

 

کد خبر 1228093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha