تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بستر تحقق رشد و توسعه است

تحقق اهداف اقتصاد مقاومیت، در مناطق کمتر توسعه یافته می تواند بستری برای رونق اشتغال و ایجاد درآمد باشد.

خبرگزاری شبستان _ خرم آباد؛ اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب الگویی جدید در حوزه اقتصادی است که می تواند در کشور و مناطق کمتر توسعه یافته  آثار مثبت اقتصادی برجای گذاشته و بستری برای رونق اشتغال و ایجاد درآمد.

 

در صورت تلاش عمومی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، این طرح بستری ارزشمند برای پیشرفت و تعالی کشور است و  باعث رشد و بالندگی اقتصاد و اشتغال در جامعه و حتی  افراد صاحب طرح و ایده خواهد شد.

 

تکیه بر توان بومی ومحلی و داشتن نگاه ویژه اقتصادی به استعداد ها و توانمندی های موجود در استان می تواند باب جدیدی از اشتغال و اقتصاد را در استان فراهم کند.

 

با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور، تلاش عموم مردم و مسئولان و توجه به  مدیریت جهادی در این عرصه می تواند  راهبردهای اقتصادی کارآفرینان را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

 

در استان لرستان با منابع عظیم خدادادی و منابع طبیعی غنی طرح اقتصاد مقاومتی بستری برای بهره برداری بهینه از ظرفیت ها و پتانسیل های استان است.

 

استان لرستان دارای توانمندی های طبیعی بیشماری است در مغفول مانده اند، و از پس از این غفلت تاریخی خطر از بین رفتن و نابودی آنها احساس می شود.

 

انتخاب استان لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی می تواند بستری برای رونق فعالیت های اقتصاد مقاومتی باشد.

 

«معصومه مظفری» کارشناس مسائل اقتصادی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با بیان اینکه  در راستای ارتقای وضعیت اقتصادی، بخش تولید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: باید چون هر تولیدی رونقی بدنیال دارد و متعاقب آن خدمات رشد خوبی خواهند داشت و توسعه صادرات و افزایش اشتغال صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه ارتقای تولید و تامین مالی و سرمایه گذاری اساس انجام این کار است، ادامه داد:  با توجه به نقش آفرینی بانک های خصوصی بسیار پایین است، اما با توجه به اینکه بانک های خصوص منابع عظیمی در اختیار دارند باید شرایطی فراهم شود که سهم بیشتری از اشتغالزایی برای آنها درنظر گرفته شود.

 

مظفری با بیان اینکه توسعه و تامین تکنولوژی بسته دیگر مورد توجه در سند اشتغال است، ادامه داد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانش بنیان بودن است و در این زمینه نیاز به فعالت جدی است.

 

مظفری با اینکه باید با تلاشی مضاعف با بتوان به ارقام مد نظر در سند تولید و اشتغال استان دست یافت ، گفت: در این راستا باید سهم بخش خصوصی، سهم هلدینگ ها و سهم اعتبارات دولتی به خوبی تعریف و با پی گیری در زمینه تقویت تولید،اشتغال و اقتصاد جامعه برنامه ریزی شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، افزود: در این راستا باید روی مفاهیم عملی و نظری اقدام شود.

 

این کارشناس، با تاکید به اینکه مشخص نمودن چالش ها و موانع پیش روی اقتصاد مقاومتی اساس کار است، خاطرنشان کرد: باید در ابتدا آسیب شناسی ها و کارشناسی های لازم را انجام داده وسپس برنامه های اجرایی را در مسیر خود قرار دهیم.

 

آنچه می تواند ما را در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی مأیوس کند نوع نگرش ها، رفتارها و زیر ساخت های اقتصادی کشور است که این نوع شاخص ها خود نقش بسیار تعیین کننده ای در رسیدن یا نرسیدن به مقوله اقتصاد مقاومتی دارند.

 

کد خبر 1228274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha