راهپیمایی ۱۳ آبان از میدان شهدا به سمت حرم رضوی برگزار می شود

حجت الاسلام سلطانی گفت: مراسم راهپیمایی ضد استکباریِ یوم‌الله ۱۳ آبان مصادف با روز جمعه از ساعت ۹ صبح از میدان شهدا به طرف حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین « محمد سلطانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، در خصوص برنامه های مراسم بزرگداشت یوم‌ا... 13 آبان خراسان رضوی بیان کرد: مراسم راهپیمایی ضداستکباریِ مردم بصیر و اقشار مختلف مردم مشهدمقدس در یوم‌ا... 13 آبان که امسال مصادف روز جمعه می باشد در ساعت 9 صبح از میدان شهدا به طرف حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در پایان این مراسم پس از حضور در میعادگاه نمازجمعه واقع در رواق امام خمینی و اماکن متبرکه رضوی به سخنران پایانی مراسم و قبل از خطبه‌های نمازجمعه سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

 

وی گفت: زنگ استکبارستیزی مدارس سراسر استان، با توجه به تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه در روز چهارشنبه 11 آبان‌ماه ساعت 9 صبح و به صورت نمادین در مدرسه مصلی‌نژاد ناحیه یک آموزش و پرورش مشهد برگزار و همزمان در شبکه شاد ویژه برنامه این روز برگزار خواهد شد، همچنین برگزاری مراسم مختلف فرهنگی و ضداستکباری، مسابقات، همایش ها، تبلیغات محیطی مدارس، نصب بنر و استفاده از پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی، اطلاع رسانی و آمادگی حضور دانش آموزان و فرهنگیان به اتفاق خانواده در راهپیمایی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای 13 یوم الله آبان ماه می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی گفت: صدا و سیما و رادیو زیارت علاوه بر اجرای 20عنوان برنامه، در روز 13 آبان چهارساعت برنامه زنده،مصاحبه خبرنگاران با راهپیمایان و در انتها پوشش مراسم سخنرانی و خطبه‌های نماز جمعه پخش خواهدشد، همچنین برگزاری میزگردهای مناسبتی و انعکاس خبر مراسم در عصر روز جمعه انجام می شود.

 

وی با اشاره به برپایی‌غرفه‌های فرهنگی در میدان‌شهدا و مسیر راهپیمایی توسط تشکلهای‌دانش‌آموزی‌ودانشجویی؛ افزود: بسته محتوایی توسط نهادهای فرهنگی تبلیغی تهیه و در سایت مسجدنا مرکز رسیدگی به امور مساجد جهت استفاده روحانیون و مبلغین بارگذاری شده است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به قرائت بیانیه تشکل‌های دانش‌آموزی و دانشجویی توسط یک نفر دانش‌آموز و دانشجو در عرصه میدان شهدا؛ افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطح استان، نمایشگاه‌ هنرهای تجسمی و نگارخانه‌ای و اجرای تئاتر هنری با موضوع استکبار ستیزی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.

 

برگزاری تریبون آزاد و کرسی آزاداندیشی

وی در خصوص برنامه های دانشجویی در این روز بیان کرد: برگزاری تریبون آزاد، کرسی آزاداندیشی، پخش مستند، چاپ نشریه بسیج دانشجویی و دعوت از دانشجویان برای شرکت در راهپیمایی دانشجویان به اتفاق خانواده‌ها، صدور بیانیه دانشجویی 13 آبان از برنامه های بسیج دانشجویی می باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سلطانی با بیان اینکه جمعی از طلاب‌خارجی‌جامعه المصطفی«ص» العالمیه مشهدمقدس در راهپیمایی ضداستکباری13 آبان حضور خواهند داشت؛ گفت: برپایی غرفه استکبارستیزی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش در مسیر راهپیمایی شامل قصه‌گویی، شعرخوانی و اجرای نمایشنامه و برگزاری مسابقات ورزشی یادمان شهید فهمیده و اطلاع رسانی و دعوت از ورزشکاران جهت شرکت در راهپیمایی یوم ا... 13 آبان از دیگر برنامه ها به مناسبت این ایام است.

 

ارائه خدمات رایگان قطار شهری و خطوط بی آر تی به راهپیمایان

وی با بیان اینکه صبح روز راهپیمایی جهت تسهیل در ایاب و ذهاب مردم قطارشهری و خطوط بی‌آرتی و  اتوبوسها به صورت رایگان ارائه خدمات می دهند؛ گفت: فضاسازی شهری بویژه در مسیر راهپیمایی و میادین سطح شهر توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد انجام می شود.

 

برنامه های آستان قدس رضوی برای یوم الله 13 ابان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: دعوت از سخنران و بیان مطالب و تبیین حوادث یوم‌ا... 13 آبان در اماکن متبرکه رضوی، اطلاع‌رسانی در بین‌الصلوتین نمازهای یومیه، درج مطالب این ایم در پانلهای حریم حرم، ارسال پیامک به گروه های هدف، نامگذاری دعای ‌کمیل و ندبه 12و13 آبان حرم ‌مطهر به‌ نام ‌شهدای‌ دانشجو و دانش‌آموز 13آبان از برنامه های آستان قدس رضوی می باشد.

 

کد خبر 1228327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha