روحانی فرهنگ پرور؛ بنیانگذار کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان

محراب مسجد، اخلاص او را گواهی می دهند. منبر و مکتب، بر وزانت و مکانت فرهنگی و دینی او شهادت می دهند و ادب دانی و ادب شناسی او، مشخصه بارزی است که تجلی آن را می توان در «کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان» به تماشا نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به مناسبت ششمین سالگرد ارتحال حجت الاسلام حاج شیخ عبدالله مدرس زاده بنیانگذار کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان، یادداشتی منتشر کرد.

 

متن یادداشت میثم نمکی چنین است:

 

اهل فضیلت، بینش و بصیرتی سرشار دارند. جامع اوصاف و خصال نیکو و خلاصه خوبی هایند و با بازنمایی جلوه های ممتاز شخصیتی شان می توان نشانه هایی عمیق از فهم معنوی و ادراک معرفتی را کشف کرد.

 

انسان برای "جاودانگی"، طریقی جز حرکت در مسیر جاودانگی ندارد و اندیشه ها و رفتارهایی را می توان جادوانه دانست که به منبع فیاضی متصل باشد که میرایی ندارد و بلکه حیات همه عالم برآمده از اراده اوست.

 

حجت الاسلام حاج شیخ عبدالله مدرس زاده در شمار چهره هایی است که آراستگی باطن و پیراستگی از زخارف ظاهری و دنیوی، ویژگی ممتاز او بود. دلبستگی او به قرآن و وابستگی او اهل بیت(علیهم الاسلام)، مسلک، سیره، مرام و رفتار او را در مدار حقیقت قرار داده بود.

 

محراب مسجد، اخلاص او را گواهی می دهند. منبر و مکتب، بر وزانت و مکانت فرهنگی و دینی او شهادت می دهند و ادب دانی و ادب شناسی او، مشخصه بارزی است که تجلی آن را می توان در "کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان" به تماشا نشست. کانونی که با هوشمندی و درایت او، شکل گرفت و پس از قریب به چهل سال، همچنان محملی برای ادب ورزی و دانش اندوزی است.

 

او توانست برای لباس با قداست خویش، کارکردی تازه هم تعریف کند؛ حضور در عرصه شعر و ادب و پرورش جوانان علاقه مند که اکنون برخی از ایشان از نامداران محافل ادبی و دانشگاهی هستند.

حاج شیخ عبدالله مدرس زاده، از قریحه شعری خدادادی استفاده کرد و با چاپ "دیوان مجمع القصاید"اش، نشان داد که در این صحنه نیز مروج فرهنگ علوی و مبلغ دین نبوی است.

 

بخش عمده ای از یادگار ادبی اش، مدایح و مناقب آل الله و اشعار حکمی و اخلاقی است. سلوک رفتاری و جاذبه معنوی او بسیاری را به کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان کشانده بود.

 

ششمین سالگرد درگذشت این روحانی خدوم و فرهنگی در حالی گرامی داشته می شود که به سعی یادگار ارزشمندش دکتر عبدالرضا مدرس زاده، هم چراغ کانون روشن نگاه داشته شده و هم جامعه از خدمات علمی، فرهنگی و ادبی میراث داران گرانقدر او بهره مند است.

کد خبر 1228340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha