روز دانش آموز، فرصتی برای تجدید عهد با دین و دانش است

ضابطی گفت: روز دانش آموز، فرصتی برای تجدید عهد با قلم، کتاب و دین و دانش است. دانش آموزی که قدر خود را بشناسد و ارزش زندگی و زمان را بداند، مجاهدی است که در سنگر دانش به جنگ با جهل و بی مسئولیتی می پردازد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و روز دانش آموز گفت: سیزده آبان در تاریخ نهضت اسلامی مردم مسلمان ایران از روزهای بزرگ و سرنوشت ساز است که هر سه حادثه بزرگ این روز نقطه عطفی در مسیر حرکت این نهضت الهی شد و به جریان پیروزی انقلاب اسلامی سرعتی معجزه آسا داد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: علت اصلی نامگذاری این روز، واقعه کشتار دسته جمعی دانش‌آموزان تهرانی است که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند. به منظور گرامی‌داشت این روز، ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.

 

ضابطی ادامه داد: روز دانش آموز، فرصتی برای تجدید عهد با قلم، کتاب و دین و دانش است. دانش آموزی که قدر خود را بشناسد و ارزش زندگی و زمان را بداند، مجاهدی است که در سنگر دانش به جنگ با جهل، تاریکی و بی مسئولیتی می پردازد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل ادامه داد: دانش آموز متعهد و ایمان مدار ایرانی باید در کنار درس و علم، برای ادب و کمال، سهمی بزرگ قائل شود. سعادت و آینده درخشان دانش آموز تنها در گرو درس خوب و نمره های عالی نیست، بلکه دانش آموز باید به خصایص دیگر همچون معنویت، انسان دوستی و خداجویی هم بیاندیشد.

 

ضابطی ادامه داد: ناگزیر فردای انقلاب به دست نسل جوان سپرده خواهد شد و نسل جوان باید از همان سرچشمه زلالی بنوشد که دانش آموزان ۱۳آبان نوشیدند و باید از همان منبعی بهره گیرد که دانش آموزان در طول هشت سال دفاع مقدس از آن بهره گرفتند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: دانش آموزان بازوان پرتوان و باغبانان باغ انقلاب اند؛ پس نباید غفلت کنند و این جز با همت، کوشش و حضور نسل جوان و نوجوان همیشه در صحنه ممکن نیست.

 

ضابطی ابراز امیدواری کرد: دانش آموزان، نوجوانان و جوانان هنرمند شهرستان آران و بیدگل با حضور خود در راهپیمایی بزرگ ۱۳ آبان در روز جمعه، ایستادگی، استکبار ستیزی و پایبندی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی بر جهانیان ثابت کنند.

کد خبر 1228346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha