بانک ملی ایران در پرداخت مابه‌التفاوت خرید تضمینی کلزاکاران خوزستان سریعا اقدام کند

آوایی با اشاره به اهمیت کشت کلزا در رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی کشور خواستار پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت خرید تضمینی این محصول به کلزاکاران خوزستان شد.

سید احمد‌ آوایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، با اشاره به دیدار با محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار کرد: با وجود گذشت چهار ماه از تحویل محصول کلزار اما شرکت مارگارین از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی ایران تاکنون نسبت به پرداخت ما‌به‌التفاوت افزایش قیمت کلزا اقدامی  انجام نداده است.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدا قیمت خرید تضمینی هر کیلو کلزا ۱۵۰ هزار ریال تعیین شد که سپس با توجه به مصوبه دولت و وزارت کشاورزی این میزان به ۲۳۵ هزار ریال افزایش یافت و در واقع شرکت مذکور مبلغ ما‌به‌التفاوت ۸۵ هزار ریالی را باید به کلزاکاران خوزستان پرداخت کند که رقم قابل توجهی است.

 

وی با تاکید بر تسریع در پرداخت مطالبات کلزاکاران خوزستان اضافه کرد: با توجه به شروع سال زراعی جدید و اینکه کلزا به عنوان یک محصول استراتژیک کشت می‌شود، ضروری است بانک ملی نسبت به این موضوع سریعا اقدام کند.

 

آوایی تصریح کرد: چرا که به دلیل عدم پرداخت مطالبات کلزاکاران خوزستان، رغبت برای عقد قرارداد جدید کاهش یافته و متعاقب آن قطعا منجر به کاهش سطح زیرکشت این محصول استراتژیک می‌شود که ایجاد خسارت به حوزه کشاورزی و اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت.

 

کد خبر 1228374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha