صنایع    های تک، تنها استراتژی موثر و راهبردی در توسعه یزد است

کلانتر با اشاره به صنعتی بودن یزد گفت: صنایع های تک، تنها استراتژی موثر و راهبردی در توسعه یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید علی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت، معدن یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: از ابتدای تاسیس این سازمان تاکنون بیش از 5 هزار پروانه بهره برداری صادر شده است ولی الان به 3 هزار و 300 مورد رسیده که برخی از آنها نیز غیر فعال هستند.

 

وی افزود: امروز باید جلو تعطیلی واحدهای تولیدی را بگییم و اگرچه قوه قضائیه و قوه مجریه تلاش هایی داشته اند تا واحدهای تعطیل را راه اندازی کنند اما جلوگیری از واحدهای تولید فعال نیز بایستی در دستور کار قرار گیرد.

 

رئیس خانه صنعت، معدن یزد گفت: ما علاوه بر مسائل عرضه و تقاضا شاهد برخی از مشکلات مانند طولانی شدن روند عرضه تولید و خدمات است که همین امر باعث می شود که دور تولید کاهش پیدا کند و واحدهایی که برای تولید خود وام دریافت می کنند برای باز پرداخت با مشکل روبرو می شوند.

 

وی ادامه داد: ما معتقدیم که صنعت استان باید به سمت صنایع های تک برود و استراتژی صنعت نیز بر این اساس صورت بگیرد و دولت و بخش خصوصی نیز در این زمینه باید همکاری های لازم را داشته باشند.

 

کلانتر ادامه داد: اعضای خانه صنعت و معدن استان یزد در 42 کارگروه اقتصادی و صنعتی استان عضو هستند که به طور قطع این اتفاق به نفع استان است زیرا صنعت گران مشکلات را به مسئولان منتقل می کنند و مسئولان بهترین و مستند ترین اطلاعات را دریافت می کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد اصلاح قوانین و مقررات اقتصادی را از جمله نیازهای صنعت کشور برشمرده و اظهار داشت: استان یزد استانی کاملا صنعتی و معدنی است که حدود 3300 پروانه بهربرداری وجود دارد و حدود هزار جواز تاسیس با پیشرفت  20 تا 80درصد در آن صادر شده است.

وی به وجود 3 هزار و227 واحد در استان اشاره و خاطرنشان کرد: از تعداد واحدهای صنعتی موجود در استان 1472 واحد فعال، 724 واحد نیمه فعال و 831 واحد تعطیل است.

رئیس خانه صنعت و معدنن استان با تاکید بر اینکه آمار استخراج شده توسط این خانه تنها یک درصد خطا دارد تصریح کرد: بیشترین آمار واحدهای صنعتی مربوط به شهرستان های یزد، میبد، اردکان، اشکذر ، مهریز و تفت است و نسبت بیکاری شهرستان ها نیز به همین ترتیب است.

 

وی گفت: صاحب صنعت به علت وجود این حاشیه ها نتوانسته است انگونه که باید به بهره وری بپردازد و باعث شده چندان فناوری های جدید در صنایع استان رواج نداشته باشد.

وی ادامه داد: اگر این حاشیه ها برطرف شود به طور قطع کارایی بالاتر خواهد بود و بهتر از برنامه ریزی برای افزایش بهره وری خواهد بود.

 

کد خبر 1228408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha