ما باید جریان انقلابی دانش را در کشور ایجاد کنیم

رحیمی با اشاره به اسناد بالادستی علم و دانش در کشور گفت: ما باید جریان انقلابی دانش را در کشور ایجاد کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهدی رحیمی مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور در همایش ملی « تا ثریا» در دانشگاه یزد گفت:  نقشه جامع علمی کشور تا 1404 ابلاغ شده و پس از آن نقشه جامع دفاعی امنیتی نیروهای مسلح نیز ابلاغ شده و با توجه به اسناد بالا دستی، سند اعتلای بسیج توسط مقام معظم رهبری ارائه شده که در این سند، نقشه راه بسیج علمی تدوین شده است.

 

وی افزود: بسیج علمی متعلق به کل کشور است و رسالت اصلی آن بسیج ظرفیت های علمی و فناوری با توجه به اسناد بالا دستی است.

 

رحیمی گفت: هدف اساسی نقشه های راه تعالی و پیشرفت و مرجعیت علمی برای کشور است و چهل سال دیگر فرصت برای مرجعیت علمی در جهان داریم.

 

معاون علمی پژوهشی و فناوری سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: دشمنان برای جلوگیری از مرجعیت علمی نقشه هایی را داشته اند که ایجاد اغتشاشات در کشور و مراکز علمی، تحریم های اضافی در کشور و تحریم شدن فردی که مرجعیت علمی را مطرح می کند به عنوان بخشی از این نقشه های آنها است.

 

وی افزود: ما اگر امنیت داشته باشیم می توانیم زودتر به مرجعیت علمی برسیم و وظیفه اصلی دانشگاه ها نیز در این مسیر است .

 

رحیمی بیان کرد:  در شاخص جهانی نوآوری ما رتبه های خوبی نداریم و رتبه های ششم تا 13 را داشته ایم که تبدیل علم به فناوری راه اساسی است تا نیازهای کشور را رفع کنیم و یکی از نقشه های اصلی ما نیز در این مسیر است.

 

وی ادامه داد: مردم سالاری دانشی و اتصال به مراکز علمی به عنوان راهبردی برای ما است.

 

معاون علمی پژوهشی و فناوری سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: برای هدف گذاری ما نقشه راهی تدوین کرده ایم و آنچه امروز در رویداد تخصصی اجرایی می شود زنجیره خلق ایده و تا به ثروت به بازار را طراحی کرده ایم.

 

رحیمی گفت: مرکز رشد باقرالعلوم به عنوان یکی از طرح هایی است که در استان یزد نیز اجرایی می کنیم تا زنجیره علمی بسیج علمی کامل شود.

 

وی افزود: رسالت اصلی ما بسیج کنندگی است و میخواهیم کار را به افراد علم و فناوری واگذار کنیم و با حمایت از طرح ها و ایده های نیاز محور در راستای حل نظام مسائل استان گام برداریم.

 

معاون علمی پژوهشی و فناوری سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: بسیج علمی تمام کسانی که در عرصه علم و فناوری زحمت می کشند را شامل می شود و ما وظیفه خود می دانیم که حمایت کنیم.

 

رحیمی بیان کرد: ما باید جریان انقلابی دانش را در کشور ایجاد کنیم تا شبکه انتشار مقالات فرق کند و و سیستم اعضای هیات علمی ما نیز تغییر کند و این شبکه زمانی ایجاد می شود که هم افزا شویم.

کد خبر 1228501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha