سوق دادن محصولات به سمت نظام مسائل کشور یکی از اولویت های راهبردی ما است

سرشار با اشاره به اهمیت توجه به شرکت های دانش بنیان گفت: سوق دادن محصولات به سمت نظام مسائل کشور یکی از اولویت های راهبردی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،سرشار معاون اقتصادی بنیاد تعاون بسیج در رویداد ملی « تا ثریا» در دانشگاه یزد با اشاره به ظرفیت های بنیاد تعاون بسیج و شرکت های تابعه در کشور گفت: هدف مقام معظم رهبری در اقتصاد دانش بنیان، دست یابی به رتبه اول در منطقه است که این هدف با برگزاری همایش ها و سربرگ نامه ها محقق نمی شود بلکه نیاز به اقدام عملی است.


وی افزود: بنیاد تعاون بسیج در این راستا اقداماتی انجام داده و در تلاش است تا به عنوان حامی از تیم های دانش بنیان حمایت کند.

 

سرشار گفت: حمایت های ما تنها در بخش مالی نیست و در کنار آن به حمایت های معنوی مانند اخذ مجوز، تصویب قوانین و ... پرداخته ایم و سرمایه گذاری روی طرح ها نیز انجام می شود.

 

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت نهادهای همسو و ایجاد امکانات برای تیم ها نیز از دیگر اقدامات ما است و محصولاتی که دانش بنیان باشد ما به عنوان مشتری، اولویت را به محصولات دانش بنیان می دهیم.

 

معاون اقتصادی بنیاد تعاون بسیج گفت: گلوگاه شناسایی شده در خصوص اعتمادسازی بازار و استفاده از محصولات شرکت های دانش بنیان است که تلاش ما نیز در این زمینه است.

 

سرشار ادامه داد: از جمله دستاوردهای ما شامل کاهش ارزبری در اقتصاد شامل تولید واقعی، تجهیزات آی سی تی، تبدیل مونتاژکاری به تولید واقعی، توانایی رقابت بین المللی در حوزه گیم و انیمیشن بوده است.

 

وی بیان کرد: سوق دادن محصولات به سمت نظام مسائل کشور  نیز از دیگر اقدامات ما بود که با همکاری شرکت پیشگامان این اقدام صورت گرفت و به کمک اقتصاد آمده ایم .

 

سرشار ادامه داد: اشتغال آفرینی شرکت های دانش بنیان در دو محور بررسی می شود که اشتغال آفرینی برای دانش آموختگان دانشگاه ها با توجه به افزایش سطح بیکاری افراد دانشگاهی  به عنوان محور اول و رفع گلوگاه های اقتصادی کشور نیز به عنوان محور دوم است.

 

وی افزود: این جشنواره ها حرکت نهایی و پایانی نیست و مجموعه های اقتصادی نیروهای مسلح تلاش می کنند تا از طرح های دانش بنیان جمایت های لامز را داشته باشند. 

 

سرشار بیان کرد: ما از طریق نمایندگی های استانی این اقدامات را پیگیری می کنیم و امیدواریم بتوانیم گام های اساسی در این زمینه برداریم.

 

کد خبر 1228498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha