فرهنگیان در جهاد تبیین با آموزش و تربیت صحیح دانش آموزان را با وقایع انقلاب آشنا کنند

سبحان نژاد گفت: فرهنگیان در جهاد تبیین رسالت خطیری را بر عهده دارند و باید با آموزش و تربیت صحیح دانش آموزان را نیز با وقایع انقلاب آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ایمان سبحان نژاد» امروز (۱۱ آبان ماه) در جمع کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) شیراز، گفت: در پی حادثه تروریستی در حرم احمد ابن موسی(ع) ملت ایران به میدان آمدند و نشان دادند که دست از انقلاب و نظام بر نمی دارند و حرکت منفور دشمنان نظام را محکوم کردند.

 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه و منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ایران امروز دیگر با گذشته قابل قیاس نیست و کشوری مستقل، مقتدر و دیگر وابسته به شرق و غرب نیست، افزود: وقتی دشمن پیشرفت نظامی ایران را می‌بیند در واقع احساس امنیت نمی‌کند و وقتی قدرت ایران در منطقه را می‌بیند متوسل می‌شود به داعشی و تکفیری ها، ولی این توطئه ها به لطف الهی یکی پس از دیگری خنثی می‌شوند.

 

وی ادامه داد: درخت انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا کاشته شده و روز به روز قوی‌تر و نمود بیستری در جهان خواهد داشت .

 

سبحان نژاد یادآور شد: وقتی دشمنان می دانند که به واسطه قوی شدن ایران، منافع آنها در منطقه بر باد رفته، دست و پا می‌زنند و نقشه های ترور می‌کشند که نمونه عینی آن بحث کشته سازی را در جامعه رواج می‌دهند.

 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه و منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اوج حقارت دشمنان را، حمله به ارزش‌ها، مساجد، کشف بی حجابی، ولنگاری و کشیدن چادر از سر زن ایرانی دانست و گفت: با این برنامه ها سعی می کنند مردم را از نظام و انقلاب مایوس کنند که هرگز موفق نخواهند شد.

 

وی با اشاره به تشکیل دولت موقت در اوایل انقلاب و اتفاقات و وقایع پس از انحلال این دولت، ادامه داد: در آن زمان دولت به دنبال انحلال سپاه پاسداران و کمیته انقلاب بودند و به نوعی حذف نیروهای ارزشی و انقلابی را در برنامه خود قرار داده بودند، اما امام راحل (ره) ما در مقابل آنها ایستاد و مردم همراهی لازم را با اندیشه های امام و مسیر انقلاب نشان دادند و در واقع قطار انقلاب به حرکت خود ادامه داد و نظام و انقلاب ترورهای زیادی را مشاهده نمود بسیاری از بزرگان انقلاب را ترور کردند تا انقلاب به زانو در بیاورند.

 

سبحان نژاد تاکید کرد: علی رغم همه سختی ها و فشارهای گروه های تروریستی با حمایت شرق و غرب، مسیر شکوفایی انقلاب روز به روز هموارتر می شود.

 

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه و منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به جمله ای از امام (ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل فرمود «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شود» قطعا با ریختن این خونها ما قوی تر خواهیم شد.

 

وی افزود: مردم، ملت و مسئولین ما بیدار هستند و امروز وظیفه فرهنگیان در «جهاد تبیین» سنگین است و باید فرهنگیان نشان دهند که در صحنه هستند و نسلی را که به امانت دست آنها سپرده شده با وقایع انقلاب به خوبی آشنا کنند، چرا که فرهنگیان رسالتی پیغمبر گونه دارند.

 

سبحان نژاد جایگاه معلم را مقدس دانست و با بیان اینکه سرمایه عظیم اجتماعی جامعه دست معلمین است، گفت: مدیریت آینده انقلاب دست همین دانش آموزان که امروزه ما با آنها سرو کار داریم بوده و باید برنامه ریزی کنیم آموزش و تربیت این نسل به خوبی انجام گیرد که اهداف انقلاب را دنبال کنند و در این فضای غبار آلود فرزندان این مرز و بوم تربیت انقلابی و صحیح را داشته باشند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم در این نشست، گفت: در طول تاریخ نخستین بار دشمن وارد جنگ ترکیبی شده، بنابراین به هوش باشیم که در این برهه از زمان وظیفه ما فرهنگیان سنگین تر و حساس تر است، چرا که عظیم ترین سرمایه اجتماعی جامعه یعنی دانش آموزان دست ما هستند.

 

«کورش دلشاد» با بیان اینکه نیروی انسانی توانمند و با انگیزه موتور پیشرفت هر کشوری است، بر آموزش و تربیت صحیح دانش آموزان تاکید کرد.

کد خبر 1228410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha