۲۲ روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

سلیمان پور گفت: با اتصال ۲۲ روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در فارس به اینترنت پرسرعت همراه دست یافته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حمید سلیمان پور، امروز چهارشنبه (11 آبان) با اشاره به اتصال 22 روستای جدید استان فارس به شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: با اتصال این روستاها بیش از 6 هزار و 500 نفر در فارس به اینترنت پرسرعت همراه دست یافته اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: این اقدام با ارتقای 16 سایت موجود و احداث یک سایت جدید توسط همراه اول و احداث یک سایت جدید توسط ایرانسل در استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب روستاهای «خواجه ای»، «آب باد» و «بادمک» از توابع شهرستان مرودشت، روستاهای «اسفیان»، «رودشیرعلیا»، «پس کوشککی» و «چوب خله علیا» از توابع شهرستان سپیدان، روستاهای «جلیان» و «حاجی سلیمان» از توابع شهرستان فسا، روستاهای «قصریعقوب» و «قاضیان» از توابع شهرستان خرم بید، روستای «محمله» از توابع شهرستان خنج، روستای «چاهو» از توابع شهرستان مهر، روستای «تنگ تغر» از توابع شهرستان خفر، روستای «آویز» از توابع شهرستان فراشبند، روستای «چدرویه» از توابع شهرستان جهرم، روستای «سیربانو» از توابع شهرستان اقلید، روستای «کهتویه» از توابع شهرستان نی ریز و روستاهای «زنگنه بنرود»، «مختارآباد بنرود» و «تل کره ای بنرود» از توابع شهرستان شیراز مجموعا با یک هزار و 839 خانوار از اینترنت پرسرعت بهره مند شده اند.

سلیمان پور اعلام کرد: روستای «اسلام آباد» از توابع دهستان «فامور» بخش جره و بالاده شهرستان کازرون توسط ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات در قالب 61 خانوار و 230 نفر جمعیت از طریق احداث یک سایت جدید متصل شده اند.

وی افزود: 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای این کار اختصاص داده شده است و این اقدام در رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان نقش موثری خواهد داشت.

سلیمان پور همچنین با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل باید موجب کاهش خسارات در مواقع بحران شود هم گفت: مانور پدافند غیرعامل در مخابرات منطقه فارس به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با هدف کاهش آسیب پذیری ها در برابر تهدیدات موجود باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف در تمامی زمینه ها و ایمن سازی زیرساخت ها برای حفاظت وصیانت از مراکز مهم و حیاتی در زمان وقوع بحران برگزار شد.

وی افزود: سنجش پایداری مراکز و سیستم های مخابراتی اهمیت فراوانی دارد و برگزاری مانور پدافندغیرعامل از راه های کسب آمادگی برای مقابله با شرایط واقعی است و برگزاری این مانور در حوزه ارتباطات برای کسب اطمینان از پایداری شبکه و خدمات مخابراتی در شرایط بحران ضروری است.

سلیمان پور تصریح کرد: این مانور در 6 مرحله و سه محور فناوری اطلاعات، شبکه و تغذیه نیرو برگزار شد و ارتباط مراکز تلفن وصال شیراز، مرکز مخابرات شهرستان اقلید، سیستم های ترانسمیشن و مسیرهای فیبر شمال استان فارس و همچنین لینک ارتباطی سامانه 2000 شیراز قطع شد و از طریق مسیرهای جایگزین در نظر گرفته شده، انتقال ترافیک بدون قطعی و با موفقیت انجام شد.

کد خبر 1228491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha