احیای کانون های مساجد زمینه رشد و بصیرت جوانان را فراهم  می کند

حجت الاسلام خوبرو با بیان اینکه احیای کانون های فرهنگی هنری مساجد نیازمند پشتیبانی مالی است گفت: احیای کانون های مساجد زمینه رشد و بصیرت جوانان را فراهم می کند.

حجت الاسلام خوبرو در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد جایگاه 13 آبان گفت: 13 آبان در تقویم کشور یکی از مناسبت های شاخص در تاریخ انقلاب است که روز دانش آموزناگذاری شده  و متعلق به آنهاست.

 

امام جمعه صفادشت استان تهران در مورد اتفاقات 13 آبان اظهار کرد: باید بدانیم که در 13 آبان دانش آموزان ما چه کردند که در تاریخ انقلاب به عنوان روز شاخص نام دانش آموزان نامگذاری شده است. دانش آموزان در 13 آبان 57 و همچنین در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند. این دانش آموزان بودند که در مقابل رژیم پهلوی ایستادند و همین دانشجویان و دانش آموزان سفارت آمریکا که به تعبیر امام (ره) لانه جاسوسی بود را تسخیر کردند و این نشان از عظمت و روحیه دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

 

وی گفت: دانش آموزان گذشته ما، در پیروزی انقلاب سهیم هستند. امروز آن دانش آموزان پدران امروز هستند و  دانش آموزان امروز از دانش آموزان سال 57تاسی می کنند. امروز نیز نگاه دشمن و تهاجم فرهنگی به سوی دانش آموزان است تا رویکرد دانش آموزان را با حیله و فریب بتوانند از انقلاب دور کنند.

 

 

وی گفت: اگر می بینیم دشمن تمام تلاش خود را برای محکم کردن رویکرد فکری دانش آموزان انجام می دهند، بیراهه نرفته است زیرا یکی از ابزار قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران دانش آموزان و دانشجویان هستم که بارها مقام معظم رهبری در سخنان خود از کلمه جوان، نوجوان و دانش آموز استفاده می کند و بارها فرموده است که "آینده متعلق به جوانان است".

 

وی تصریح کرد: این موضوع نشان از آن دارد که دانش آموزان ما در اعتلای انقلاب اسلامی نقش مهمی بر دوش دارند. روز 13 آبان روز مقابله با استکبارستیزی ، مقابله و ایستادن در مقابل ظالمان و معاندین است.

 

وی در مورد نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: این کانون ها نقش بسیار مهمی در مباحث اجتماعی، سیاسی، ورزشی دارند. جوان و نوجوان مسجدی می تواند در کانون های فرهنگی هنری مساجد پرورش پیدا کند اما متاسفانه اکثر مساجد یا کانون فرهنگی هنری ندارند و یا اگر دارند، شکوفا نیستند.

 

حجت الاسلام خوبرو خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید با تلاش مسئولان و دولت احیا شوند و تنها هیئت امنا، امام جماعت و یا فرمانده پایگاه نمی توانند در احیای کانون های مساجد موثر باشند،احیای کانون های فرهنگی هنری مساجد نیازمند پشتیبانی مالی است. درخواست اول ما از کسانی است که مصوب راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند، این مسئولان ابتدا باید این مراکز را احیا کنند تا جوان و نوجوان در این مراکز پرورش یابند و در مقابل تهاجم دشمن ایستادگی کنند.

 

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند" کانون های فرهنگی هنری مساجد واسطه بین مردم و حکومت هستند " یعنی مباحث روز باید در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد گفته شود. تبیین مسایل روز در این مراکز موجب بصیرت جوان و نوجوان می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با احیای این مراکز جوان و نوجوان در این کانون حضور می یابند و پرورش یافته و از انقلاب اسلامی دفاع می کنند و در موضوعات اجتماعی، دینی و فرهنگی آگاهی و بینش کافی را پیدا می کنند و حتی می توانند ارتباطی میان آموزش و پرورش و کانون های فرهنگی هنری مساجد را ایجاد کنند.

 

وی با بیان این سوال که نقش آموزش و پرورش در پرورش جوان و نوجوان و در اعتلای فرهنگی چیست، تصریح کرد: دشمن در مباحثی ضد ارزشی بسیار قوی هزینه می کند تا دانش آموز ما ضد ارزش را قبول کند اما آموزش و پرورش و مراکز فرهنگی باید جوان و نوجوان را نسبت به مسایل فرهنگی و انقلابی و دینی پرورش دهد. معتقدم آموزش و پرورش به دنبال احیای کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد و این امر بسیار مطلوب است و دانش آموزان را به آن سمت سوق دهد تا در آنجا نسل جوان پرورش یابند.

 

وی گفت: تا زمانی که امکانات و ساختارها به طور متناسب در کنار یکدیگر قرار نگیرد، زمینه رشد دانش آموزان فراهم نمی شود. اگر می بینید دشمن نسبت به جوان و نوجوان ما برنامه دارد زیرا ابزار و امکانات در اختیار دارد و در تولید محتوا بسیار تلاش می کند و فضای مجازی را به تسخیر خود درآورده است و در این فضا هزینه می کند. ما چگونه می توانیم بدون احیای کانون های فرهنگی هنری مساجد در مقابل آنها بایستیم، باید هزینه کنیم و ابزار در اختیار آنها قرار دهیم تا شاهد شکوفایی این مراکز باشیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1228496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha