برخورد با خانه های مسافر فاقد فرآیند ثبت نام در فارس

بختیاری گفت: با خانه ‌های مسافری که در استان فارس فرایند ثبت ‌نام و دریافت مجوز را طی نکنند برخورد می شود متقاضیان فعالیت در حوزه اقامت مسافران در خانه‌ های مسافر در فارس باید با مراجعه به سامانه myst.mcth.ir به ثبت اطلاعات خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، ابراهیم بختیاری، امروز چهارشنبه (11 آبان) از سامان دهی خانه‌ های مسافر در استان فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با خانه ‌های مسافری که در استان فارس فرایند ثبت ‌نام و دریافت مجوز را طی نکنند برخورد می شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی افزود: وزارت میراث فرهنگی، فرایند اجرایی این نظارت را از یک ماه گذشته ابلاغ کرده و فرآیند اجرایی آن هم آغاز شده است.

وی اضافه کرد: متقاضیان فعالیت در حوزه اقامت مسافران در خانه‌ های مسافر در فارس باید با مراجعه به سامانه myst.mcth.ir به ثبت اطلاعات خود بپردازند.

وی اعلام کرد: در یک ماه گذشته 20 متقاضی با ظرفیت بیش از یکصد واحد مسکونی به ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کرده اند و پرونده‌ آنها برای اخذ مجوز در دست بررسی است.

بختیاری همچنین از پذیرا بودن بوم ‌گردی ‌های بافت تاریخی شیراز هم خبر داد و بیان کرد: بوم‌ گردی ها در بافت تاریخی شیراز رونق خواهند گرفت و پذیرای گردشگران می شوند.

وی راه ‌اندازی بوم‌ گردی ‌ها را  در کاهش آلودگی هوای بافت تاریخی موثر دانست و گفت: این اقامتگاه ها موجب افزایش امنیت و پاکی منطقه هم خواهد شد و فرصت آشنایی گردشگران خارجی با فرهنگ ایران را فراهم می کنند.

کد خبر 1228513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha