ردپای جمعیت «NEET» در اغتشاشات اخیر|روند دریافت تسهیلات ازدواج و جوانی جمعیت تسهیل شود

حسینی پور به ردپای جمعیت NEET( نه کار می‌کند نه درس می‌خواند و نه حرفه می‌آموزد) در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: باید در راستای اجرای سیاست های جوانی جمعیت، برای جمعیت NEET استان مازندران نیز تدبیر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور امروز ۱۱آبان در نشست کارگروه جوانی جمعیت استان با بیان اینکه در حوزه جمعیت همگان باید به نقطه ای برسیم که احساس خطر کنیم، اظهار کرد: اگر این خطر جدی گرفته نشود بحران در انتطار است. 


استاندار مازندران خواستار برگزاری مستمر جلسات این کارگروه شد و گفت: گزارش پژوهشی و تحقیقاتی به زودی تدوین شود تا سیاست های اجرایی دقیق تر تبیین شود. 

 

وی با بیان اینکه باید با نگاه علمی منطبق بر استاندارهای جهانی سیاست های جمعیت تدوین و اجرایی شود، افزود: علل و عوامل کاهش جمعیت دیده، تبیین و مرتفع شود تا شاهد افزایش جمعیت در استان باشیم. 

 

حسینی پور با بیان اینکه رتبه ۳۰ در بین استان های کشور زیبنده مردمان این دیار نیست،  گفت: برای حفظ هویت مازندران باید برای جوانی جمعیت تدابیری شود. 

 

وی خواستار تشکیل کارگروه ویژه اطلاع رسانی جوانی جمعیت شد و افزود: باید اهمیت فرزندآوری و مشوق های حمایتی دولت از زوجین در بحث فرزندآوری برای جامعه هدف تبیین و تشریح شود. 

 

حسینی پور با بیان اینکه رکن رکین فعالیت های حوزه جمعیت باید فرهنگی باشد، ادامه‌داد: جامعه هم پای دنیا در حال توسعه است و با وجود فضای مجازی با مشکلات متعددی مواجه ایم باید با فرهنگ سازی زمینه فرزندآوری زوجین فراهم شود. 

 

وی به ردپای جمعیت NEET( نه کار می‌کند نه درس می‌خواند و نه حرفه می‌آموزد) در اغتشاشات اخیر اشاره و بیان کرد: باید در راستای اجرای سیاست های جوانی جمعیت، برای جمعیت NEET استان نیز تدبیر شود. 

 

حسینی پور به وجود جمعیت هفت هزار نفری زوجین  در انتظار دریافت وام ازدواج اشاره کرد و خواستار تسریع و تسهیل روند دریافت این تسهیلات شد. 

 

وی با بیان اینکه شهرستان های استان برای کسب توفیق در حوزه جوانی جمعیت باید جهادی ورود کنند، گفت: بحث جمعیت در تمامی شهرستان‌ها اولویت اول است.ستادهای شهرستانی باید فعال شود‌.

 

حسینی پور با بیان اینکه حتما باید از امکانات ملی برای رهایی از بحران جمعیت در استان بهره گرفته شود، افزود: مسکن نیز مشکل پیش روی زوجین برای فرزندآوری است که مولفه ذهنی مردم شده و باید این معضل مرتفع شود. 

 

وی با بیان اینکه با توجه به تهدید جمعیت استان باید در حوزه تامین مسکن زوجین اقدامات مطلوبی رقم زده ش۰ود ، گفت: باید در بخش مسکن سرمایه گذاری شود. 

 

حسینی پور بابیان اینکه متن جامعه باید از روند اقدامات دستگاه ها در راستای حمایت از فرزندآوری مطلع باشند،  افزود: موضوع جمعیت برای استان مازندران حیاتی است همه دستگاه ها باید براساس وظایف محوله در میدان عمل باشند. 

کد خبر 1228564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha