استاد «مقامی» هنر را نه به عنوان شغل؛ بلکه شغلش را به استخدام هنر درآورده بود

استاد جلال مقامی، هنرمند پیشکسوت کاشانی و چهره ماندگار هنر، در حالی روزگار کهنسالی را به ابدیت پیوند زد که هنوز طنین تارهای نازنین صدایش در گوشها زنده است. او هنرش را نه به عنوان شغل، به خدمت گرفته بود بلکه شغلش را به استخدام هنر در آورده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان به مناسبت درگذشت استاد جلال مقامی هنرمند و صداپیشه پرآوازه کاشانی، یادداشتی منتشر کرد.

 

متن یادداشت میثم نمکی چنین است:

 

صنعت سینما و تلویزیون با همه پیچیدگی تکنولوژی و بلوغ فناورانه ،همچنان شکوه و جذابیتش مرهون "هنر"است. حلاوت و تاثیرگذاری هنر در پیام آفرینی و جان بخشی به مفاهیم انتزاعی، کم نظیر است.


تصور زنده کردن روح حیات و زندگی در رسانه ای چون رادیو که هیچ امکانی برای تصویرسازی و تجسم سازی مفاهیم و معانی را ندارد تنها با هنرمندی انسانهای هنرمند و خلاق، عینیت می یابد.


ساخت برنامه های رادیویی، یا حلاوت صداپیشه گی و هماهنگ سازی و ترجمان هنرمندانه زبان گفتار و رفتار در فیلم و سریال برای مخاطب ،نشانه روشنی بر اهمیت فنون و تکنیک ها ونشان از توانمندی هنرمندان این حوزه دارد.


در موسم برگریزان پاییزی طبیعت،عمر بهاری یکی از استادان مسلم حوزه صداپیشه گی ایران به خزان گرایید.


استاد جلال مقامی، هنرمند پیشکسوت کاشانی و چهره ماندگار هنر ، در حالی روزگار کهنسالی را به ابدیت پیوند زد که هنوز طنین تارهای نازنین صدایش در گوشها زنده است. او نه تنها در هنر صداپیشه گی که در تواضع و فروتنی و صمیمیت، در اخلاق و وجدان کاری و در پاسداشت اصالت های ایرانی ،شخصیتی ممتاز بود.


استاد جلال مقامی هنرش را نه به عنوان شغل، به خدمت گرفته بود بلکه شغلش را به استخدام هنر در آورده بود.


برنامه دیدنی ها یادگاری بود که با اجرای هنرمندانه او ماندگار شد.


استاد جلال مقامی در کنار دیگر همقطارانش کوشید با دانش گستری فنون صدا پیشه گی ،در ارتقاء این هنر و تربیت شاگردانی فرزانه سهمی داشته باشد و الحق در این مسیر سربلند بود.


درگذشت این هنرمند شایسته و استاد پیشکسوت کاشانی ،موجب تاثر اهالی هنر و فرهنگ شد اما خدمات فاخر هنری اش ،همچنان و همیشه مایه مباهات و افتخار هنرمندان و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران عزیز خواهد بود.


ضمن غفران واسعه الهی برای آن استادفقید؛ این مصیبت تاسف بار را به خانواده محترم ، بازماندگان گرامی،هنرمندان و استادان بویژه عمو زاده آن فقید،هنرمند فرهیخته استاد امیرمقامی- که سهم بسزایی در هنرپروری منطقه فرهنگی کاشان داشته و دارد- صمیمانه تسلیت می گویم.


همچنین شایسته است از استادان فقید منوچهر نوذری و ناصر خویشتن دار که در شمار یاران صمیمی واز همکاران و همشهریان این استاد نامدار نیز بودند ذکرنام و یادی کنیم و به ارواحشان درود و صلواتی نثار کنیم.

کد خبر 1228582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha