زنگ استکبارستیزی در مدارس صومعه‌سرا نواخته شد

زنگ استکبارستیزی همزمان با سراسر کشور به مناسبت ۱۳ آبان در مدارس صومعه‌سرا به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، زنگ استکبارستیزی امروز(چهارشنبه، ۱۱ آبان) همزمان با سراسر کشور به مناسبت ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ توسط دانشجویان و دانش آموزان پیروان خط امام (ره) به عنوان یکی از نمادها و وقایع مهم انقلاب اسلامی در مدارس صومعه‌سرا به صدا درآمد.

 

این آیین با برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی، دکلمه خوانی، سخنرانی، اهدای گل و قرائت بیانیه دانش آموزی با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت نمادین در دبستان دخترانه 17 شهریور صومعه‌سرا برگزار شد.

 

«حسین بالو» در این آیین با گرامیداشت ۱۳ آبان اظهار کرد: ۱۳ آبان روزی است که حضرت امام خمینی (ره) به خاطر حرکت شجاعانه دانشجویان و دانش آموزان در تسخیر سفارت آمریکا از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با بیان اینکه دشمن از علم‌اندوزی در ایران و پیشرفت علمی کشورمان در هراس است افزود: ما باید برای حضور در عرصه‌های جهانی این وجهه علمی را در کشور حفظ کرده و در مسیر ارتقای آن تلاش کنیم.

 

وی گفت: شهادت دانش‌آموزان در جبهه‌های نبرد مکتب درس‌آموزی برای عصر حاضر است و فرزندان ما امروز باید در مدارس این شهدا را الگوی راه و مسیر خود قرار دهند.

 

بالو به نقش دانش آموزان در وقایع استکبارستیزی انقلاب اشاره و تصریح کرد: دانش‌آموزان در تمامی ادوار انقلاب مسئولیت سنگینی داشته و امروز نیز در سنگر سازندگی قبول مسئولیت می کنند.

 

«داوود توفیقی» با گرامیداشت روز دانش‌آموز اظهار کرد: در این روز سه حادثه مهم تبعید حضرت امام (ره)، روز تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا، توسط دانش آموزان و دانشجویان و سالروز شهادت دانش آموز شهید فهمیده رخ داده است.

 

معاون عمرانی فرمانداری صومعه‌سرا افزود: دیروز شهید فهیمده ها داشتیم و امروز شهید «علی لندی»ها داریم که با تمام وجود در راه خاک و وطن و هموطنان خود جان خودشان را فدا می کنند و به فرموده مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی پرا از این نمادها باارزش و فداکار است.

 

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز ۱۳ آبان خاطرنشان کرد: به رغم آنکه این روز مصادف با روز جمعه است اما دانش‌آموزان ما این بار نیز سنگر جهاد و دفاع از انقلاب را خالی نگذاشته و همراه با خانواده‌های خود در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

 

گفتنی است، مدارس هر سال برای نشان دادن نفرت خود به استکبار جهانی آمریکا، زنگی استکبارستزی را در نظر گرفتند که هر سال به صدا در می آید و با به صدا درآمدن این زنگ فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل توسط دانش‌آموزان سرداده شد.

 

دانش آموزان صومعه‌سرا یکصدا و یکپارچه فریاد اتحاد و همدلی را در پاسخ به سنگدلی و توطئه روزهای گذشته دشمنان، هتک حرکت به صحن شاهچراغ و زائران مظلومش را به گوش جهانیان رساندند.

 

 

 

کد خبر 1228605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha