برکات پیوند مسجد و مدرسه برای بچه‌های روستای حاجی‌آبادآقا

امام روستای حاجی‌آبادآقا بیش از ۴۰ سال است که خود را وقف خدمت به مردم و ارتقاء فرهنگی و اجتماعی اهالی روستا کرده، با نوجوانان و جوانان رفاقت دارد و به همت او بین دانش‌آموزان با مسجد و روحانیت دوستی عمیق برقرار است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سید محسن هاشمی مدنی»، امام روستای حاجی‌آبادآقا از توابع قنوات استان قم است. وی بیش از ۴۰ سال است که با دعوت و درخواست اهالی روحانی مستقر در این روستا شده و به خدمت رسانی به مردم و اشاعه فرهنگ ناب محمدی(ص) می پردازد.

 

 

 

 

ساخت مسجد در ۴۵ روز!

وی این سال‌ها با همراهی بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی کارهای فراوانی برای آبادانی روستا انجام داده چنان که فقط در ایام کرونا و طی ۴۵ روز یک مسجد جدید با کمک مسجدی ها و اهالی روستای حاجی‌آبادآقا ساخته است.

 

اهالی روستای حاجی‌آبادآقا مجبور بودند اموات را برای دفن به قم ببرند که علاوه بر مشکل دوری و رفت وآمد، هزینه های زیادی نیز برای اهل روستا داشت اما حجت الاسلام هاشمی با کمک مردم محلی را که برای قبرستان روستا خریداری و آن را برای دفن اموات آماده کرد.

 

 

 

ساخت آشپزخانه در کنار مسجد اقدام دیگری است که حجت الاسلام هاشمی با کمک مردم انجام داده تخریب خانه حمام قدیمی روستا را نیز تخریب و ساخت خانه عالم که به زودی افتتاح می شود، نیز اقدام این امام روستا با محوریت مسجد و همراهی مسجدی ها است. راه اندازی نانوایی در روستای حاجی‌آبادآقا نیز به همت وی در دست انجام است، زمین آن خریداری شده و پس از طی مراحل اداری فعال می شود.

 

کار در فضای دانش آموزی از محورهایی است که حجت الاسلام هاشمی علاقه و همتی وافر نسبت به آن دارد، لذا  همسو با نیاز روستا و با کمک یکی از مادران شهدا، مدرسه ای برای بچه ها ساخت شد.

 

راه اندازی جلسه بلبلان حسینی ویژه بچه مسجدی های ۱۲ تا ۱۸ سال و خوش‌صدا توسط حجت الاسلام هاشمی باعث شد نزدیک به ۱۲ نفر مداح و قاری در این جلسات تربیت شوند و در مناسبت ها و برنامه های مختلف روستا و مسجد را به خودکفایی برسانند؛ همچنین با همت حجت الاسلام هاشمی ۱۰ مفسر قرآن نیز در بین خواهران آموزش دیده اند و جلسات قرآن و تفسیر را برگزار می کنند.

 

 

 

این امام روستا برای کنترل آسیب های اجتماعی نیز طرح های متعددی را اجرا کرده که کمک به ترک اعتیاد معتادان، کمک به فقرا و خانواده های تحت پوشش با محور فقرزدایی و معرفی جوانان جویای کار برای دریافت وام های اشتغالزایی ازجمله آنها است؛ وی با راه اندازی کارگاه خیاطی و ایجاد فرصت مشاغل خانگی و تولید لوازم دستی، حدود ۲۰ نفر از اهالی روستا را نیز مشغول به کار کرده است.

 

حجت الاسلام هاشمی  زمینه ایجاد اشتغال در نمدبافی را نیز برای افراد جویای کار فراهم کرده و برای کسانی که درخواست داشته باشند وسایل انجام کار را به صورت رایگان تامین می کند.

 

فعالیت های مختلف  تبلیغی در سن بالا نیز حجت الاسلام هاشمی را از ارتباط با قشر نوجوان و دانش‌آموزان باز نداشته است؛ وی می گوید: با مدرسه ارتباط بسیار خوبی داریم و دانش آموزان در برنامه های مسجد شرکت می کنند و ما نیز به مدرسه رفت و آمد داریم و ارتباط بسیار خوبی بین نوجوانان روستا با مسجد و روحانیت برقرار است. حجت الاسلام هاشمی در مناسبت های مختلف به مدرسه می رود و در مسجد نیز برای نوجوانان و دانش آموزان کلاس های احکام و قرآن همراه با ورزش و تفریح برگزار می کند.

 

 

 

 

اجرای برنامه های جذاب ورزشی مانند تنیس و فوتبال دستی در کنار فعالیت معنوی باعث می شود تا نوجوانان علاوه بر یادگیری قرآن و احکام دین، لحظات شادی را در مسجد سپری کنند. وی  جمعه ها نیز برای نوجوانان و دانش آموزان متوسطه که در طول هفته در روستا نیستند و برای تحصیل به شهر رفته اند، برنامه دارد و آنها را در مسجد جمع می کند.

 

 

 

کد خبر 1228614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha