لزوم احیای مساجد بین راهی|امام جماعت برای اقامه نماز در  اداره باید انگیزه داشته باشد

حسینی پور بابیان اینکه متاسفانه برخی از ائمه جماعات در ادارات به صورت اجباری و بدون انگیزه حاضر می شوند،گفت: ائمه جماعات باید با کارکنان هم صحبت و هم کلام باشد و صرفا برای اقامه نماز در ادارات حاضر نشوند. بلکه زمینه ساز حضور کارکنان در صف نماز باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور امروز (۱۱آبان) در دومین نشست فصلی شورای اقامه نماز استان مازندران که با حضور منصور سرگزی، معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، با بیان اینکه احیای مساجد بین راهی مورد انتظار است و باید به زودی روند احیای این مساجد بین راهی محقق شده و پیشرفت کارها در نشستها بیان شود،اظهار کرد: ملاک ما برای ارزشیابی کارگروه ها گزارش عملی از اقدامات اعضا است.


استاندار مازندران با بیان اینکه گزارشات باید عملیاتی باشد، گفت: فضای عمومی استان مازندران باید نمازی باشد. به طور نمونه در بازار باید صدای اذان از مناره ها بلند شود.

 

وی با بیان اینکه بای بررسی شود چرا صدای اذان از دستگاه اداری پخش نمی شود،‌ افزود: صدای اذان دستگا های اداری باید در پیاده روهای مجاور هم شنیده شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه پخش اذان برای دعوت به اقامه نماز کارکنان در دستگاه های اجرایی مورد توجه باشد، گفت: این اقدام امربه معروف است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از ائمه جماعات در ادارات به صورت اجباری و بدون انگیزه حاضر می شوند،افزود: ائمه جماعات ادارات باید با کارکنان هم صحبت و هم کلام باشد و صرفا برای اقامه نماز در ادارات حاضر نشوند. بلکه زمینه ساز حضور کارکنان در صف نماز باشند.

 

حسینی پور با بیان اینکه باید برای مساجد بین راهی تدبیر شود تا مساجد بین راهی احیا شوند تا مسافران و بومی ها در زمان عبور و مرور از این مساجد بهره بگیرند،‌گفت: نمازخانه های امامزادگان بین راهی نیز باید احیا شود.

 

وی با بیان اینکه ترویج اقامه نماز در آموزش و پرورش مهم است،‌افزود: باید برای نسل دهه هشتادی و دهه نودی که دشمن روی آنها سرمایه گذاری کرده به شیوه نو و متناسب با ذائقه این نسل ترویج اقامه نماز داشته باشیم.

 

حسینی پور با بیان اینکه نماز نسل نو را در برابر هجمه دشمنان انقلاب بیمه می کند، گفت: هرجا نماز مرود توجه باشد هجمه های دشمن کمرنگ تر می شود.

کد خبر 1228663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha