جشنواره شهید چمران بسترساز تعامل با جامعه حاکمیتی است

نوعی با بیان اینکه خلا موجود در سیستم حکمرانی، زمینه ساز آسیب های بسیاری چون ایجاد فاصله بین دانشگاه و نخبگان است؛ گفت: جشنواره ملی شهید چمران بستری برای لینک شدن با بدنه تصمیم گیری حاکمیتی فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «سید مرتضی نوعی» امروز چهارشنبه (۱۱ ابان) در نشست خبری اولین جشنواره ملی چمران که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد؛ با بیان اینکه شورای سیاست گذاری متشکل از ۱۶ نفر هستند و جلسات متعدد برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره در این مجمع  برگزار می شود؛ گفت:  هیئت داوران در سه گروه ۵ نفره‌ گروه علوم انسانی و پایه، گروه فنی و مهندسی و گروه هنر حضور دارند. 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد خاطر نشان کرد: خلا در سیستم حکمرانی وجود دارد که زمینه ساز آسیب های بسیاری است‌ و آن هم مساله فاصله بین دانشگاه و نخبگان است.

 

دبیر اجرایی جشنواره ملی چمران با خاطر نشان کردن اینکه جشنواره های ملی حلقه وصل دانشگاه و محیط حکمرانی هستند، گفت: امید است، این جشنواره به حل مسائل اجتماعی و تحقق شعار سال کمک کند؛ همچنین اولین دوره جشنواره شهید چمران به منظور شبکه سازی اساتید برگزار شده است. 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی اظهار کرد: از سوی دیگر این جشنواره زمینه های لازم برای فعالیت های پژوهشی که در راستای حل مسائل اجرایی کشور انجام می شود را فراهم کرده تا از قالب تئوری خارج شود و به سمت عملی در عرصه های سیاسی، اجرایی پیش رود. 

 

دبیر اجرایی جشنواره ملی چمران در خصوص خروجی این جشنواره  گفت: این جشنواره بستری برای لینک شدن با بدنه تصمیم گیری حاکمیتی فراهم می کند. در همین راستا بسیاری از دستاوردهای علمی را انتخاب و در کانون مجمع بسیج ایده ها و راه حل ها برتر بررسی و به جمع بندی می رسد و در قالب حکمرانی به بدنه اجرایی کشور ارسال می شود و جدیدا نیز کارگروه حکمرانی با نماینده مجلس مشهد جلسه ای برای تعامل هر چه بیشتر برگزار کرده است.

کد خبر 1228681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha