رونق صنعت چاپ در گروی اتحاد رویه دستگاههای حمایتی است

حسین زاده گفت: در خراسان رضوی به دنبال تدوین بسته حمایتی ویژه‌ای هستیم که به برکت مرز مشترک با همسایگان شرقی و سهولت صادرات به کشورهای آسیای میانه، صنعت چاپ و بسته‌بندی را به بازار تشنه همسایگان ایران اسلامی معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «محمد حسین زاده» با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی صنعت چاپ، نشر و بسته‌بندی استان اظهار کرد: برخی بر این باورند که صنعت چاپ و بسته‌بندی در کشور ما یک صنعت ورشکسته و نابود شده است و برخی دیگر همچنان به رشد و رونق صادرات به کشورهای آسیای میانه امیدوارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: در این شرایط واقعیت این است که هر دو عرصه حقیقت دارد و از طرفی به خاطر تحریم‌ها، در تأمین قطعات و پشتیبانی ماشین‌های این صنعت با مشکلات جدی مواجه هستیم و از طرف دیگر، به خاطر زندگی در یک منطقه بکر، بسیاری از همسایگانمان تشنه محصولات صنایع ما هستند.

 

حسین زاده افزود: تنها راهکار پیش رو برای حفظ صنعت چاپ در مرحله اول و سپس تعالی آن، ایجاد قابلیت سهولت لحظه‌ای در این صنعت است؛ تا با به‌روز نگاه‌داشتن دانش، تجهیزات و توانمندی‌های فعالان حوزه چاپ و بسته‌بندی بتوانند نیازهای آینده را هم پاسخ دهند.

 

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی و به خاطر تحریم‌های ظالمانه دشمن، رونق صنعت چاپ جز با اجماع و اتحاد رویه دستگاه‌ها میسر نیست، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که امروزه نیازمند تسهیلات، نقدینگی و تأمین سرمایه در گردشی هستیم که به خاطر تحریم‌ها، عرصه را بر صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران سخت کرده‌اند، در این رابطه ضرورت دارد تا دستگاه‌های حمایتی پای‌کار بیایند و از صاحبان صنایع که مردانه پای‌کار ایستاده‌اند، حمایت شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: پاشنه آشیل همه بسته‌های حمایتی در این صنعت، کلی‌نگری و رویکردهای ملی است زیرا در هر خطه و منطقه از کشور، ظرفیت‌های مخصوصی وجود دارد که باید با در نظر گرفتن آن‌ها از صنایع مختلف حمایت کرد.

 

حسین زاده افزود:در خراسان رضوی هم به دنبال تدوین بسته حمایتی ویژه‌ای هستیم که به برکت مرز مشترک با همسایگان شرقی و سهولت صادرات به کشورهای آسیای میانه، صنعت چاپ و بسته‌بندی را به بازار تشنه همسایگان ایران اسلامی معرفی کند و به حول و قوه الهی، جشنواره صنعت چاپ و بسته‌بندی در گردآوری اطلاعات و شناخت بیشتر فعالان این عرصه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 1228689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha