صنعت تصویر می‌تواند گفتمان انقلاب و هویت ملی دینی مردم ایران را به زبان هنر جلوه کند

اسماعیلی در پیامی به آیین تکریم استاد جمال شورجه گفت: صنعت تصویر می‌تواند گفتمان انقلاب اسلامی و هویت ملی دینی مردم ایران را به زبان هنر جلوه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، امرالله حسنی شامگاه امروز (۱۱ ابان‌ماه) به قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

 

 

در متن این پیام آمده‌است: سینما به منزله آن جام جهان بینی است که با شفافیت وصراحت حقایق معنوی و ارزش‌های والای الهی و انسانی را می‌تواند در پیش تماشاگران به عرصه ظهور برساند.

 


سینما به دلیل جاذبه پرتوان و پرقدرت آحاد مردم و طبقات مختلف اجتماعی را مجذوب و مضامین عمیق ملی و عمومی بر پرده نقره‌ای می‌پردازد.

 


ارتباطات نوین می‌تواند با آگاهی، پیوند و همدلی‌های فرهنگی و دستاوردهای معنوی منجر شود و سینما این فرصت را برای ما مهیا میکند که آثار ارزشمند، حقایق و ارزش‌های خود را به جهانیان معرفی نماییم.

 


صنعت تصویر در هماوردی تصویرها می‌تواند گفتمان انقلاب اسلامی و هویت ملی دینی مردم ایران را به زبان هنر جلوه گر کند. امروز سینماگران متعهد ما با توجه به پیشینه غنی فرهنگی کشور جایگاه ارزنده خود را در نقش آفرینی در میانه این میدان خطیر بازیافتند.

 


بی تردید حضور و ورود جوانان خلاق و باانگیزه به این عرصه تاثیرگذاری آن را سرعت بخشیده و موجب شتاب بیشتر آن خواهد شد.

 


خوشبخانه سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی حیات تازه‌ای را تجربه کرده و با تکیه بر سخت کوشی و خلاقیت‌های هنرمندان با ورود خود در عرصه‌ها و تجلیگاه‌های جهانی افق‌های تازه‌ای را تجربه کرده و افتخارات امیدبخشی را از آن خود ساخته است.

 


ویژه برنامه مهر سینمای ایران فرصت مناسبی است تا استعدادهای جوان در سراسر کشور شناسایی و مورد حمایت دستگاه فرهنگی کشور قرار بگیرند.

 


اهمیت موضوع عدالت فرهنگی در دولت انقلابی و مردمی بر کسی پوشیده نیست و مهر سینما در این میان مجالی برای عدالت گستری فراهم اورده تا با توزیع فرصت‌ها نزد جوانان و پیشکسوتان، کمتر شناخته شده نقش خود را در بازافرینی فرهنگی ایرانی اسلامی بهتر از پیش ایفا کنند این مهم جز فعالیت جهادی انقلابی میسر نخواهد شد و خداوند متعال برای تمامی دست در کاران، مدیران و هنرمندان گرامی که سرمایه‌های اصلی کشور عزیز ما ایران اسلامی هستند موفقیت خواستار هستم.

 


در پایان از سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری به پاس تلاش‌های بی وقفه خود برای تعالی و رونق بخشیدن به سینما و توجه ویژه به هنرمندان شریف و محبود استان‌ها از رهگذر برگزاری این رویداد مهم سپاسگذارم و همگان را به پاسداشت هنر و منزلت این هنر دعوت میکنم.


محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 1228698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha