گلستان میزبان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین/ ظرفیت‌های گردشگری این استان به خوبی معرفی نشده است

ساوری از برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین به میزبانی استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «محمدجواد ساوری» امروز (چهارشنبه ۱۱ آبان) در نشست خبری اظهارکرد: استان گلستان میزبان پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین خواهد بود و مقدمات لازم برای برگزاری این جشنواره فراهم شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: ۲۸ کمیته اجرایی ذیل شورای راهبردی این جشنواره در استان تشکیل شده و برنامه ریزی های لازم برای حضور گروه های فرهنگی و هنری در حال انجام است.

 

وی افزود: پانزدهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین ۱۷ تا ۲۱ آبان ماه با حضور هنرمندان صنایع دستی و موسیقی آیینی و سوغات استان‌های مختلف در گرگان برگزار می شود.

 

ساوری در ادامه یکی از ظرفیت های تاریخی و گردشگری استان گلستان را دیوار دفاعی گرگان دانست و گفت: این اثر تاریخی که حتی قدیمی تر از دیوار چین است یک ظرفیت بالقوه برای توسعه گردشگری به شمار می‌رود و در مرحله تکمیل پرونده برای ثبت جهانی این اثر هستیم.

 

وی ادامه داد: با وجود همه ظرفیت های تاریخی و گردشگری در گلستان متاسفانه این آثار به خوبی به جامعه معرفی نشده است و با این حال ما تلاش می کنیم این ظرفیت ها را به فعلیت برسانیم.

 

کد خبر 1228714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha