مصادره ۶۸ میلیارد تومانی اموال قاچاقچیان در خراسان جنوبی

داستان بیرجند با اشاره به اینکه در ۷ ماهه امسال بیش از ۳۱ تن مواد مخدر کشف شده است، گفت: ۶۸ میلیارد تومان از اموال، وسیله نقلیه و.. قاچاقچیان مصادره شده است و که نیاز است برای انجام برنامه های پیش رو درصدی از این رقم به استان برگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی نسایی زهان عصر (11 آبان) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به سخنان برخی افراد مبنی بر اینکه با خرده فروشان برخورد قاطعی صورت نمی گیرد، اظهار داشت: زندان بسازید تا برخورد کنیم.

 

دادستان بیرجند خواستار راه اندازی کمپ ماده 16 شد و افزود: پول های اموال توقیفی استان به مرکز ارسال می شود؛ در 7 ماهه امسال بیش از 31 تن مواد مخدر کشف شده و 68 میلیارد تومان از اموال، وسیله نقلیه و.. قاچاقچیان مصادره شده است و که نیاز است برای انجام برنامه های پیش رو درصدی از این رقم به استان برگردد.

 

وی گفت: بیش از 19 هزار نفر از جوانان استان معتاد هستند و باید فکری برای حل این مشکل برداشته شود.

 

دادستان بیرجند با بیان اینکه دولت برای خانواده زندانیان پولی پرداخت نمی کند، گفت: برای این مهم دست یاری به سمت خیران دراز می کنیم و در این راستا امسال 9 میلیارد تومان و سال گذشته 13 میلیارد تومان به خانواده زندانیان کمک شده است.

 

به گفته وی مبارزه با مواد مخدر تلاش همگانی را می طلبد و باید در این زمینه مبارزه جدی داشته باشیم و بر اساس قانون آن چه بر عهده ما است، انجام دهیم.

 

حجت الاسلام نسایی با اشاره به این مهم که در برابر جرم، جنایت و ناهنجاری کوتاه نمی آییم و برخورد می کنیم، یادآور شد: با توجه به مشکلات پیش رو اگر به داد مردم نرسیم و با معضل مواد مخدر مبارزه نکنیم در آینده نه چندان دور وضعیت ما بحرانی خواهد شد.

 

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی هم با بیان اینکه برخی ایستگاه‌های بازرسی نیاز به مساعدت و تجهیز دارند؛ که ایست و بازرسی سهل آباد یکی از این ایستگاه‌هاست.

 

سید محمدرضا طالبی با تاکید بر اینکه با تلاش مرزبانان انتقال مواد مخدر از مرز را نداریم، ادامه داد: حوزه های متولی را موظف به تأمین مکان برای مرکز ماده 16 کردیم اما با توجه به کمبود زیرساخت، مکان و اعتبار مناسب با مشکل مواجه هستیم.

 

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت روحانیون و معتمدان در طرح یاریگران زندگی در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم با بیان اینکه استاندارد مراکز تحت شرایط خاص تعبیه شده است، گفت: برخی مواقع عبور از استاندارد موانع قانونی ایجاد می کند.

 

دکتر اسماعیلی به اعتیاد کودکان اشاره کرد و با بیان اینکه کودکان معتاد به صورت رایگان پذیرش و درمان می شوند، افزود: تاکنون اعتباری در بحث نیازمندان و کودکان تخصیص نیافته است و درمان کودکان معتاد در بخش روانپزشکی بزرگسالان انجام می شود.

 

وی یادآور شد: با توجه به گرانی مواد مخدر تقاضا برای درمان و ترک افزایش یافته است و با کمبود مکان و دارو در این زمینه مواجه هستیم.

 

به گفته وی زنان باردار، کودکان، زندانی ترخیص شده و افراد آسیب پذیر در اولویت درمان ترک اعتیاد قرار دارند.

 

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم از برخورد با خرده فروشان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال 21 طرح مبارزه با خرده فروشان انجام شده است و چهار تن و 481 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است و 29 نقطه پاکسازی و برخی موارد پلمپ شد.

 

سرهنگ حسن شجاعی نسب با بیان اینکه سال گذشته 36 درصد کشفیات از 5 ایستگاه بازرسی بوده که از این میزان 22 درصد مختص ایست بازرسی سهل آباد بود.

 

به گفته وی عزم، جسارت و اراده مناسب برای مقابله با قاچاقچیان در استان وجود دارد اما امکانات و تجهیزات کمک کنند نداریم.

 

 

 

کد خبر 1228722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha