جمع آوری ۵۷ میلیارد تومان زکات در استان زنجان

به گفته صالحی، کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات وظیفه پیگیری برنامه های شورای زکات را داشته واز ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷ میلیارد تومان زکات در استان زنجان ساماندهی وجمع آوری شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح اله صالحی امروز در جلسه شورای زکات شهرستان ماهنشان که با حضور اعضای شورای زکات این شهرستان، برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات خوبی از طریق دبیرخانه شورای زکات استان زنجان در راستای ساماندهی، جمع آوری وهزینه کرد واجب الهی زکات انجام گرفته است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به وظایف تعیین شده برای شورای زکات در سطح کشور اظهار کرد: هریک از اعضای شورای زکات بر حسب وظایف تعیین شده اقدامات مربوطه را انجام می‌دهند.

 

صالحی با اشاره به همکاری مستمر و تنگاتنگ ائمه جمعه در سطح استان، ادامه داد: یکی از کارکردهای شورای زکات در کشور گفتمان سازی صریح در حوزه زکات است که موجب احیای این فریضه الهی شده است.

 

دبیر شورای زکات استان  با اشاره به ساماندهی ۵۷ میلیارد تومان زکات در سطح استان و ارائه ۶۸ هزار خدمت از محل جمع آوری آن اضافه کرد: ۹۶ درصد هزینه‌کرد زکات در حوزه کمک به محرومین و در سرفصل های مهم  معیشت، جهیزیه، تحصیل و درمان  مددجویان عزیز تحت حمایت وسایر اقشار نیازمند بوده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: خوشبختانه با نگاه مسئولانه که در استان نسبت به موضوع زکات وجود دارد شاهد تحقق ۱۶۵ درصدی آن در نیمه نخست امسال بودیم، با این حال تا نقطه مطلوب یعنی جمع‌آوری فاصله وجود دارد.

 

وی به نقش زکات در حوزه محرومیت زدایی و ارتقای سرمایه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: برای بهبود وضعیت موجود نیازمند گفتمان سازی در حوزه زکات هستیم که این امر با همکاری شهرستان‌ها حاصل می‌شود.

کد خبر 1228757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha