تقویت پایه های وحدت، سرعت انقلاب در تحقق تمدن جهانی اسلام را مضاعف می کند

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر پایه های وحدت را در همه ساختار و ارکان قوی کنیم، سرعت انقلاب را در تحقق تمدن جهانی اسلام بیشتر کرده ایم، گفت: نتیجه زحمات کسانی که در حوزه وحدت کار می کنند، تمدن جهانی اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سردار «حسن مرتضوی» فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه علیه السلام سپاه پاسداران امروز پنج شنبه (۱۲ آبان ماه) در یادواره علمدار شهدای خراسان شمالی و شهدای وحدت در بجنورد گفت: آنچه امروز برای ما به عنوان یک درس و عبرت مطرح بوده این است که اگر بناست در مسیر نورانی شهدا ثابت قدم باشیم، باید حتما هزینه های مقاومت و ایستادگی و استکبار ستیزی را پرداخت کنیم.

 

وی با بیان اینکه ما از همه بزرگان، شهدا، امامین انقلاب و همه کسانی که در طول تاریخ بشریت در جبهه حق پایداری کرده اند، آموخته ایم که هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است، اظهارکرد: هر زمانی که ما به سمت سازش و تسلیم پیش رفته ایم نه تنها ما را به خاک مذلت کشانده اند بلکه حیات و زندگی را هم از فرزندان ما سلب کرده اند.

 

سردار مرتضوی تصریح کرد: در مقابل هر زمان رویکرد ما به سمت مقاومت و ایستادگی و ایثار تغییر کرده، موفقیت، صلابت و اقتدار را کسب کرده و همه قلل افتخار را از آن خود کرده ایم.

 

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه علیه السلام سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز با توجه به اینکه در چنین نقطه ای از تاریخ پرعظمت ایران اسلامی قرار داریم، زهی خیال باطل دشمن است که به دنبال به تسلیم کشاندن ما باشد، افزود: روزگاری که دست ما خالی بود، مقاومت و پایداری کردیم امروز که افق بسیار روشنی را پیش رو داریم و نقشه راه و سیمای تمدن بزرگ جهان اسلام را شاهدیم، قطعا مصمم‌تر و با اراده تر در همه صحنه های دفاع از انقلاب خواهیم ماند.

 

وی پیام یادواره شهدای وحدت را درک این نکته دانست که در سایه وحدت قادریم منافع ملی خود را تامین کنیم و ادامه داد: در سایه وحدت می توانیم اقتدار و قدرت ملی خود را تثبیت کرده و امنیت ملی خود را به همگان نشان دهیم.

 

فرمانده سابق سپاه جوادالائمه علیه السلام خراسان شمالی تأکید کرد: اگر پایه های وحدت را در همه ساختار و ارکان و اقوام و در همه برنامه ها قوی کنیم، سرعت انقلاب را در جهت تحقق تمدن جهانی اسلام بیشتر کرده ایم.

 

وی، جمعیت را یکی از اصلی ترین مولفه های قدرت که ما را قوی می کند، نام برد و افزود: تمدن جهانی اسلام امروز بالغ بر ۱.۵ میلیارد مسلمان را در خود جای داده لذا باید به وحدت نه از جنبه های ظاهری بلکه از نگاه ضرورت و راهبرد اساسی و کلان نظام اسلامی، پرداخته شود. 

 

سردار مرتضوی، نتیجه زحمات کسانی که امروز در حوزه وحدت کار می کنند را تمدن جهانی اسلام ذکر کرد و با بیان اینکه اگر امروز یادواره شهدای وحدت را ارج می نهیم، به این خاطر است که آینده روشن و زیبایی های اسلام که در جهان حاکم خواهد شد، مدیون خون شهدای وحدت است، گفت: اگر در این مسیر از خون های ریخته شده و سختی هایی که تحمل شده درس عبرت نگیریم، فردا مدیون خواهیم بود.

 

وی هر کلام و سخنی که وحدت شکن باشد را کلام شیطانی و هر کلام و زبانی که وحدت آفرین باشد را کلام خدا و قرآن دانست و افزود: تلاش و مجاهدت های ۱۲۴ هزار پیامبر در طول ۱۴۰۰ سال اسلام، برای این بوده تا تمدن جهانی اسلام به بار بنشیند.

 

فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه علیه السلام سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر امروز می بینیم در بعضی نقاط کشور عده ای ساده لوح و فریب خورده ناامنی ایجاد کرده و آشوب به پا می کنند برای این است که قدر خود و مملکت خود را نمی دانند، تصریح کرد: بهترین پاسخ دندان شکن، وحدت است و همه مردم از قشرهای مختلف باید جواب محکم و قاطع به این گروه از افراد بدهند.

 

26 مهر 1388 بر اثر انفجار تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان، سرلشگر شهید شوشتری جانشین فرمانده وقت نیروی زمینی و فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق کشور، سرتیپ رجبعلی محمدزاده فرمانده وقت سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و بیش از 40 نفر از سران طوایف و قشرهای مختلف مردم اهل سنت پیشین به شهادت رسیدند.

 

یادواره علمدار شهدای خراسان شمالی و شهدای وحدت به یاد سردار شهید «رجبعلی محمدزاده» که از اهالی خراسان شمالی بود، امروز با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد.

 

 

کد خبر 1228835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha