رسانه های معاند فارسی زبان با دروغ و شایعه به دنبال ارائه تصویری غیرواقعی از  ایران هستند

صادقی با اشاره به اهمیت نقش رسانه های داخلی در مقابله با دروغ پردازی ها و شایعه سازی رسانه های معاند فارسی زبان گفت: آنها می خواهند از حکومت و مردم ایران تصویری غیرواقعی ارائه دهند، البته باید بدانند هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مصطفی صادقی» در نشست تحلیلی رسانه های استکبار جهانی علیه مردم ایران که امروز (پنجشنبه 12 آبان) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور بیان کرد: سیاست خیابانی اولین و ساده ترین انتخابی است که در دسترس است و برای کسی که فکر می کند حقش را به او نداده اند و یا حقش را از او گرفته اند اولین و ساده ترین انتخاب خیابان است.

 

عضو شورای سردبیری روزنامه جام جم ادامه داد: اتفاقات اخیر در کشور و ماجرای مرحومه مهسا امینی مسئله ای کاملا رسانه محور است و با رسانه شروع شده و ادامه پیدا کرده است و در واقع، واقعه ای رخ داده این واقعه را تبدیل به واقعیت کردند، واقعیتی که عاری از حقیقت است و آن را تبدیل به روایت اول و جاری کرده اند.

 

وی عنوان کرد: شما در تماشا کردن داوری می کنید و انسان تماشاگر انسان بازیگر است؛ در بحث مرحومه مهسا امینی، مصاحبه با پدر مهسا امینی وجود داشت، نامه بیمارستان بود، فیلم کاملی از لحظه ورود این خانم وجود داشت حال چرا باید 72 ساعت ایران اینترنشنال روایت گر باشد، وقتی عرصه تماشا را از دست داده و میدان را به طرف مقابل می دهید در واقع روایت اول را از دست داده اید. 

 

صادقی در خصوص برخی مناظره ها و گفت وگوها در خصوص فوت مهسا امینی در رسانه ملی اعلام کرد: گفت وگو آدابی دارد در این شرایط آقایی را به تلویزیون آورده که مطلبی را بدون هیچگونه سند و مدرکی بیان می کند، گفت وگو و تقابل نظرها خوب است ولی وقتی خرد در مدیریت رسانه نداشته باشید نمی توانید میدان را مدیریت کنید.

 

وی تأکید کرد: در بحث حمله تروریستی به شاهچراغ مطالبی بیان می شود که در برابر این مطالب لازم است رسانه ها با خانواده های شهدای شاهچراغ صحبت کرده و مردم واقعیت ها را بدانند، وقتی فیلم بیعت این فرد داعشی وجود دارد چرا روی آن کار نمی شود و باید به مردم این موارد گفته شود و باید به مردم گفته شود که اتفاقات سوریه از یک مدرسه شروع شد و در سوریه تولید خشم و انباشت نفرت کردند.

 

عضو شورای سردبیری روزنامه جام جم با اشاره به اقدامات رسانه های معاند فارسی زبان اظهار کرد: ایران اینترنشنال مانند یک دارکوب عمل کرده و مرتب از خیزش و اعتصابات در ایران می گوید و در واقع مستمر این موارد را می گوید تا افراد باور کنند و اینکه چنین چیزی واقعیت ندارد را باید رسانه ها ما بگویند و به آن بپردازند.

 

وی تأکید کرد: وقتی ابهام را در اهمیت ضرب کنیم، شایعه به وجود می آید و هرچه این ابهام دارای اهمیت بیشتری باشد شایعه بزرگتر است و رسانه باید در اینجا دست به کار شود.

 

صادقی گفت: ذهن شلوغ میدان را شلوغ می کند و آنها دارند ذهن را شلوغ نگاه می دارند و می خواهند میدان خالی نباشد و البته میدان موجود میدان مطلوب آنها نیست.

 

وی یادآور شد: با وجود اخبار مختلف در دنیا، رسانه ایران اینترنشنال فقط دارد از خیزش در ایران صحبت می کند و در واقع مستمر این را می گوید تا دیگران باور کنند؛ ما با انسان رسانه مواجه هستیم و مسئولان باید به این موضوع توجه کنند و تا رسانه را نتوان حل کرد نمی توان میدان را حل کرد و باید با خرد در مدیریت رسانه جلوی این مسئله گرفته شود.

 

عضو شورای سردبیری روزنامه جام جم با اشاره به دروغ پردازی ها و شایعه سازی های رسانه های فارسی زبان خارج نشین خاطر نشان کرد: آنها می خواهند از حکومت و مردم ایران تصویری غیرواقعی ارائه دهند و باید بدانند هیچ غلطی نمی توانند بکنند و به تعبیر مقام معظم رهبری نظام جمهوری اسلامی درخت تناوری است که حتی تصور کندن آن هم امکانپذیر نیست.

 

کد خبر 1228857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha