کانون های مساجد باید نوجوان و جوان را به مسیر آرمان های انقلاب سوق دهد

حسین زاده با تاکید بر تشکیل نهاد تخصصی نوجوان در کشور؛ گفت: اگر نوجوان برای جذب، رشد و آماده کردن در اختیار بسیج قرار گیرد و کانون های مساجد در ادامه از آن بهره برداری کند، می توانیم مسیر نوجوان و جوان را به سمت آرمان های انقلاب اسلامی سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی «محمد حسین زاده» در نشست با پرسنل ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی بیان کرد: سالهای 58، 59 و60 دوره اوج گیری گروهک ها است، در آن فضا که کشور تازه انقلاب کرده بود و درگیر بسیاری از مسائل چون ترور شخصیت های مهم از جمله شهید بهشتی و رجایی و... بود اما جمهوری اسلامی از آن مرحله با اقتدار گذر کرد و الان با چند ترقه کور نمی توانند این انقلاب را از بین ببرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: دشمنان چون می دانند حمله نظامی پاسخ نمی دهد لذا با استفاده از یک عده مزدور و یک عده نوجوان هیجان زده که ناخواسته در زمین دشمن بازی می کند، ورود کرده است و اگر واقعی و حقیقی نگاه کنیم وضعیت ما خوب است.

 

وی افزود: در دهه اول انقلاب فقط یک رادیو بی بی سی و 4 نشریه و روزنامه و بیانیه بوده که تا چاپ شود حداقل 24 ساعت زمان می برده تا از تهران به مشهد بیاید اما امروز دشمن با امکانات بسیار زیادی که در اختبار اوست، سرمایه های هنگفت و اجماع جریان امریکایی انگلیسی و سعودی ابه این اتقلاب هجمه وارد می کند و به اعتقاد بنده الان ما در یک نقطه کلیدی و فرصت تاریخی قرار داریم.

 

حسین زاده بیان کرد: نوجوانان امروز ما در این فضای سنگین رسانه ای، فضای مجازی و بازی های آنلاین که علیه شخصیت های انقلابی طراحی شده است قرار گرفته است اما علی رغم همه اینها نتوانستند کاری کنند لذا ما در یک فرصت تاریخی قرار گرفتیم که نوجوان و جوان ما در حال پیدا کردن هویت است.

 

وی افزود: ما به نقطه ای رسیدبم که بچه انقلابی ما به طرف مقایل می گوید بیا حرف بزنیم تا به استدلال برسیم اما طرف مقابل چون چیزی در چنته ندارد فحش می دهد از اینرو فرصت بی نظیری به وجود آمده تا از این طریق برای محکم شدن بنیه و ریشه نوجوان بهره ببریم، تبیین خوب مسائل و اتفاقات این روزها موجب می شود که بسیاری از افراد متوجه اصل قضیه شوند و  از مواضع خود برگردند که چنین اتفاقی افتاد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه راهپیمایی ها راه حل مسئله نیست ولی برای تقویت جریان حق ضروری است؛ گفت: در اتفاقات اخیر دو قشر محجبه و روحانیون بسیار مظلوم واقع شدند به خصوص دانشجویان محجبه ما در دانشگاهها.

 

وی با تاکید بر تشکیل نهاد تخصصی نوجوان در کشور؛ گفت: بسیج تمام هم و غم او امنیت است، اگر کانون های مساجد با بسبج به تفاهم برسند که نوجوان برای جذب، رشد و آماده کردن در اختیار بسیج قرار گیرد و کانون های مساجد از آنها بهره برداری کند، خیلی در این موضوع می تواند موثر باشد و اگر یک نوجوان را جذب مسجد کنیم می توانیم مسیر نوجوان و جوان را تغییر دهیم.

 

حسین زاده با بیان اینکه آموزش و پرروش نشان داده  در این خصوص نتوانسته اقدامی انجام دهد لذا نیازمند انقلاب در آموزش و پرورش هستیم؛ افزود: امور مساجد، بسیج و کانون های مساجد باید این بار را بر دارند و  ظرفیت هایی برای مسجد محل ایجاد کنند و در این خصوص تولید ادبیات نوجوان بسیار مهم است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اقدامات رسانه ای در این خصوص گفت: امروز به دلیل اینکه با پدیده های مختلفی مواجه هستیم، این که چظور خانواده درگیر شود نیاز به هوشنمدی دارد و باید با برنامه ریزی پیش برویم لذا استفاده از ظرفیت های دستگاههای دولتی، شهرداری و فضای مجازی در این خصوص موثر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه وظیفه ما حفظ و نگه داشت خانواده های  مذهبی است؛ اظهار کرد: ما ابتدا باید خود به فهم مشترک برسیم و مسئولین استان را به فهم مشترک برسانیم که نیازمند ضرورت تمرکز بر حوزه نوجوان است که اگر این اتفاق بیفتد خود به خود مسائل حل می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1228859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha