کارتشکیلاتی ۲۸ کانون مسجدی در حوزه رسانه کلید خورد

به گفته اسلامی کار تشکیلاتی ویژه با حضور ۲۸ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در حوزه رسانه و با هدف تولید محتواهای ارزشی در زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی امروز 12 آبان ماه در نشست هم اندیشی کانون های ویژه استان زنجان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری یک کار تشکیلاتی در بین 28 کانون فرهنگی و هنری استان زنجان خبر داد و گفت: این کار تشکیلاتی در گام نخستدر حوزه رسانه خواهد بود. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه خدمت در مسجد توفیقی از سوی خداست، گفت: براساس ایه 18 سوره توبه اگر بخواهیم عمران مسجدی را پایه ریزی کنیم به عمران دل خود بپردازیم چرا که قلب مومن حرم خداست.

 

وی ادامه داد: متاسفانه با اختلافاتی بین ارکان مسجد مواجه هستیم ولی با توجه به فرمایشات رهبری در 19 مهر خطاب به  متولیان مسجد دعوت جوانان به مساجد و انجام کار تشکیلاتی در بین کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج حجت را بر همه ما تمام کردند تا اختلافات را در مساجد کنار بگذاریم.

 

این مسئول با یادآوری اینکه مسجد مانندی در جهان اسلام ندارد و اگر ما فعالان مسجد به عمران دل خود و مساجد اهتمام نورزیم گره فرهنگی کشور باز نمی شود،

 

وی افزود: برای یک کار تشکیلاتی در حوزه رسانه برنامه ریزی هایی را با محوریت 28 کانون فعال استان آغاز خواهیم کرد تا حلقه اتصال بین ستاد کانون های فرهنگی و هنری و مساجد باشیم.

 

اسلامی با اشاره به اینکه کار تشکیلاتی خود را با شعار"مسجد محلی برای عبادت، پناهی برای مردم و پایگاهی برای ولایت" آغاز می کنیم، خاطرنشان کرد: اگر اختلافاتی بین ارکان مسجد وجود دارد باید با گفتگو به آن پایان دهیم و زمینه تمدن ظهور تمدن اسلامیرا فراهم کنیم چرا که ندای ظهور امام زمان(عج) محل سکونت و حکومت ایشان از مسجد است و نشان می دهد در تشیع به پایگاه تمدن ساز به نام مسجد نیاز داریم.

 

مدیرستاد کانون های مساجد استان زنجان اضافه کرد: در بحث فعالیت هایی فرهنگی به عملیات نقطه زن نرسیده ایم و امیدواریم با این کار تشکیلاتی به اهداف خود دست یابیم.

 

وی بر ضرورت راه اندازی هیات اندیشه ورز در کانون های مساجد تاکید کرد و گفت: مساله شناسی در کانون مورد تاکید است، متاسفانه در حوزه سرود و تئاتر کم کاری داشتیم و مساله اصلی ما حوزه رسانه است.

 

اسلامی با بیان اینکه از این پس در حوزه هنر و کودک و نوجوان برنانه های خوبی داریم، گفت: از 24 تا 30 آبان ماه به عنوان هفته کتابخوانی نامگذاری شده است که برن امه هایی برای این هفته پیش بینی شده است.

 

این مسئول از اجرای طرح پالایش کتاب در  کتابخانه های مساجد در 25 باب کانون فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: اجرای پانزدهمین دوره توزیع گوشت، برگزاری اختتامیه سوگواره نونهالان حسینی و کلاس های بینش مطهر بخشی از این برنامه ها خواهد بود.

 

این مسئول بااشاره به اینکه در حوزه اشتغال خانگی تسهیلاتی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اختیار کانون های مساجد قرار می گیرد، گفت: نشست هایی با مدیران کانون های مساجد با عنوان مدیریت فرهنگی مساجد با همکاری ستاد اقامه نماز خواهیم داشت.

کد خبر 1228865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha